Ervaringen en betrouwbaarheid van Travelnation

Hoi,

Wij staan op het punt om een ticket around the world te boeken bij het reisbureau Travel Nation uit East Sussex Great Brittan. Wij zijn erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die eerder bij Travel Nation geboekt hebben. Tot nu toe verliep het contact heel prettig en behulpzaam. Voor de reservering vragen zij een deposit (begrijpelijk) maar willen dat wij binnen 10 dagen het resterende bedrag betalen. Is dit normaal wanneer je in onderhandeling bent over een wereldticket zes maanden voor vertrek?

We horen graag jullie reacties!!

Beste Fenval,

Het is inderdaad gebruikelijk dat men bij tickets bijna direkt het gehele bedrag moet betalen. Dit heeft te maken met het feit dat, om de aangeboden prijs van het ticket te kunnen vastleggen bij de luchtvaartmaatschappij, de reisorganisatie het ticket moet laten “printen”
Als een ticket eenmaal geprint is moet deze, door de reisorganisatie, direkt betaald worden. Vandaar dat men dat ook van jou als klant verlangt.
Vraagje: waarom koop jij een wereldticket in het buitenland? Mijn reisbureau Holland International Reisbureau Valkenswaard zou je ook heel goed kunnen helpen met je ticket.
Ik hoop dat het duidelijk is waarom men wil dat je je ticket snel gaat betalen als je eenmaal besloten hebt om het te kopen

Met vriendelijke groet,

Wilco Smit
HI Reisbureau Valkenswaard

Wij boekten een RTW-ticket bij Travel Nation en boekten daar ook de camperhuur voor Australië en Nieuw Zeeland. De contacten verlopen zeer prettig en snel. Ik krijg meteen antwoord op emails en heb een vast contactpersoon.

Ik heb van te voren wel gecheckt hoe dat zit met de ATOL-protection (vergelijkbaar met onze SGR) en daar zijn ze bij aangesloten. De tickets moesten we vrij vlot aanbetalen en betalen omdat dat de enige manier is om de tickets vast te leggen bij de maatschappijen waarmee je vliegt. Het restant bedrag moest 2 maanden voor vertrek betaald zijn. Vooralsnog ben ik er zeer tevreden over. Maar goed, we moeten nog vertrekken… :wereld:
In reactie op Wilco Smit: wij kozen we voor Travel Nation omdat de tickets daar nogal goedkoper waren dan hier in Nederland. De kosten die er bij komen zijn een ticket Amsterdam - Londen maar dat was bij een low cost maatschappij zo geregeld.

1 like