Onder dit Topic willen kun je al je ervaringen tijdens je stage in het buitenland laten weten.
Voor nieuwe studente, en voor ons natuurlijk ook:dag:, is het altijd leuk om dit te lezen.
Vertel alles wat je kwijt wilt!
Groetjes,
Onder dit Topic willen kun je al je ervaringen tijdens je stage in het buitenland laten weten.
Voor nieuwe studente, en voor ons natuurlijk ook:dag:, is het altijd leuk om dit te lezen.
Vertel alles wat je kwijt wilt!
Groetjes,
Joran in Sydney
Waar; Sydney, Australia
Wat; Sport Event Planning
Hoi ik ben Joran Hofman, 23 jaar en student HBO student Sportmarketing aan de HVA.
Ik wilde heel graag naar het buitenland om stage te lopen en abroad internships heeft mij hier enorm bij geholpen. Zelf zoeken was voor mij geen succes geworden waardoor ik bij abroad internships terecht kwam. Het contact verliep heel goed, veel email en telefonisch contact.
Ik loop stage bij *** in Sydney waar ik heel tevreden mee ben. Het pas precies bij mijn opleiding, ben bezig om een eventplan te schrijven voor een grootschalig bedrijventoernooi in Sydney, en misschien erna wel in heel Australië. Het is geen groot bedrijf waardoor ik alle aspecten van het organiseren van een evenement moet weten en realiseren, dat is voor mij heel leerzaam, en vind ik persoonlijk beter dan maar op één afdeling zitten.
Australië is daarnaast natuurlijk ook een geweldig land met heel veel dingen te beleven! Het is gewoon teveel om op te noemen maar de natuur is gewoon geweldig, en uiteraard het surfen!
Het is zeker een aanrader om met abroad internships een stage te regelen, ook op korte termijn!
Ervaringen stage Australie,
Elice in Mexico City!
Heey!
Het is inmiddels alweer een half jaar geleden dat ik op het punt stond om mijn stage in Mexico te gaan volgen. Wat heb ik daar een mooie tijd gehad zeg.
Vanuit de HBO opleiding Commerciële Economie heb ik de mogelijkheid gekregen om mijn derdejaarsstage in het buitenland te volgen. En ja… als iemand die al jarenlang de wens heeft om voor langere tijd naar het buitenland te gaan heb ik daar geen moment over getwijfeld! Waar ik heen zou gaan was voor mij ook al snel duidelijk, de Hogeschool kon een plaats regelen in Latijns Amerika en voor mij zou dat Mexico worden. Eerst zou ik in Tampico geplaatst worden maar omdat dit op het moment niet zo’n veilig stadje is werd dit twee weken van tevoren gewijzigd naar Mexico City. Op dat moment was het niet zo leuk maar ik ben enorm blij dat het zo gelopen is. Binnen twee weken had ik een nieuwe stageplaats geregeld en ik kon toch nog op tijd vertrekken.
De eerste keer dat ik Mexico City zag liggen vanuit het vliegtuig geloofde ik mijn ogen bijna niet, vanuit het vliegtuig is alles meestal kleiner maar het hield maar niet op, wat een stad!! Overal waar ik keek waren huizen en gebouwen, zelfs op de hellingen van de bergen rondom de stad was gebouwd. Ik dacht ja, dit is nou echt een wereldstad… De eerste maand ben ik samen met mijn huisgenoten alleen maar op verkenning geweest, wij wilden zoveel mogelijk zien en zoveel mogelijk meemaken van de Mexicaanse cultuur. Dat is dan ook prima gelukt kan ik wel zeggen! Niet alleen die maand, maar mijn hele periode in Mexico heb ik mij geen moment verveeld.
Goed, mijn eerste maand stage zat er zo goed als op en het ging allemaal prima in het bedrijf. Totdat ik onverwachts een nieuw stagebedrijf moest zoeken in verband met interne problemen in het bedrijf, daar had ik verder niet mee te maken. Daar sta je dan! In een gigantische stad met een redelijk onbekende taal en het hoofddoel van je verblijf is zojuist een vraagteken geworden. Zoiets onverwachts kan dus ook gebeuren en dan heb je veel flexibiliteit nodig om op zulke veranderingen te reageren. Gelukkig wist ik van tevoren dat het anders kan lopen dan je gepland had dus ik zag het allemaal maar als onderdeel van mijn avontuur. Maar daarmee heb je nog geen nieuwe stage. Via de Hogeschool kwam ik toen bij Abroad Internships terecht en wat was ik daar blij mee! Ik kan niets anders dan positieve dingen zeggen. Ik moest natuurlijk op zeer korte termijn een nieuwe stage zien te vinden en alleen is dat wel heel erg moeilijk. Abroad Internships heeft mij toen een heel aantal opties gegeven en daar is een super leuk stagebedrijf uit gekomen, helemaal passend bij mijn opleiding en interesses. Ik ben op een hele leuke en betrokken manier geholpen en zij hebben mij zo uit de problemen gehaald!
Toen ik eenmaal in het nieuwe bedrijf was gestart kon ik alleen maar meer genieten van het land en de Mexicaanse cultuur. Wat ik zo leuk vond aan Mexico is de diversiteit die je tegen komt. In de stad kun je alle kanten op, je kunt typisch Mexicaanse markten bezoeken, wandelen door de parken en taco’s eten op de hoek van de straat maar je kunt ook shoppen bij de Zara en uitgebreid lunchen in een van de overdekte winkelcentra. Natuurlijk hoef je niet altijd in de stad te blijven! Beter doe je dat niet want er is nog veel meer te zien. Vaak is het ook wel weer even fijn om uit de stad te zijn en een gezonde lucht binnen te krijgen.
Je buitenlandse ervaring is maar net wat je er zelf van maakt, als jij optimaal wilt genieten zeg dan niet tegen jezelf ik heb geen zin om te gaan want ik ben moe. Want moe was ik wel van alle indrukken, maar dat is het zeker waard!
Ik ben inmiddels weer in Nederland en ik mis mijn leven met al mijn vrienden daar…Mexico gaat mij zeker terug zien!
Ervaringen stage Mexico,
Stage ervaring!
**Naam: **Emmeline
**Stad: **Los Angeles, Californie, Verenigde Staten
**Soort Stage: **Marketing
**Wat vond je van de stad? **Naar mijn mening is California geweldig, maar Los Angeles is een vreemde stad. Elk deel van de stad is compleet verschillend. Ik denk dat het belangrijk is om te weten wat voor soort ‘vibe’ je zoekt en je woonplek daarop aan te passen. Dat scheelde voor mij in ieder geval gigantisch. Verder is het een geweldige stad waar je altijd iets te doen hebt. Voor mij zijn Venice Beach, West Hollywood en Santa Monica de meest gezellige en relaxte plekken in LA. Er is daar altijd vanalles te beleven, zonder bepaalde ‘sociale standaard’ die je veel ziet in andere delen van LA. Kortom: LA is zeker een aanrader, maar bedenk in welk deel van de stad jij je thuisvoelt =)
**Wat vond je van de stage? **Mijn stage is geweldig verlopen. Het bedrijf paste ontzettend goed bij me en daarbij ook al m’n collega’s. Ik heb veel geleerd en we hebben het er ook over de toekomst gehad. Hopelijk ben ik hier op een dag terug.
**Wat is het meest bijzondere dat je hebt meegemaakt? **Ik kan niet een (1) ding noemen. De hele reis is bijzonder geweest met diepte- en hoogtepunten. Elke paar dagen had ik opeens een moment van besef dat ik tijdens de ondergaande californische zon langs een rij palmbomen liep en dacht: wauw! Het zijn dat soort kleine momenten van opwinding geweest die alles uitmaken. Verder heb ik veel van Californie gezien, roadtrips gemaakt en spontane acties ondernomen. Je weet nooit waar je terecht komt, en zoiets kan opeens de beste dag van je leven zijn in Cali.
Heb je tips voor studenten? Zorg dat je niet naar LA komt zonder auto. Ik had zelf geen auto (ook geen rijbewijs) en het was ontzettend ingewikkeld om overal naar toe te gaan. Overdag kom je nog wel op plekken met het openbaar vervoer, maar ’s avonds is dat geen optie. De stad is ontzettend uitestrekt en de afstanden zijn groot. Bovendien is de hele stad gebouwt op auto-verkeer. Toen ik eenmaal mensen had leren kennen, wilden zij mij wel rijden, maar je wilt niet altijd afhankelijk zijn van anderen.
**Wat voor cijfer geef je je ervaring? **8+
*Ervaringen stage Amerika, Los Angeles. *
Stage ervaring!
Naam: *Helen *
**Stad: **London
Soort Stage?
*In London loop ik loop stage bij een PR bureau wat 17 merken vertegenwoordigt, onder andere: Vans, 55DSL, Burton, Palladium, Volcom, Suprembeing, Fila, Maui Jim, Wize & Opi etc. Zij doen de PR (public relations) voor deze merken. Tijdens de 5 maanden dat ik stage loop, proberen ze mij zoveel mogelijk te laten zien. *
Wat vond je van de stad?
*London is echt een geweldige stad, waar zo veel te beleven valt! Het leuke aan London is, is dat het niet ver van Nederland is waardoor je heel vaak bezoek krijgt van vrienden, het is een Engelstalig land and last but not least je kan hier als de beste shoppen en stappen!! *
Wat vond je van de stage?
Mijn stage is erg leuk en vooral leerzaam. Andere gewoontes, andere taal, maar je leert daarnaast zoveel meer in die maanden. Ik loop hier 5 maanden stage bij het bedrijf en je merkt dat je steeds meer verantwoordelijkheid krijgt, wat juist erg leuk is!
Wat is het meest bijzondere dat je hebt meegemaakt?
Afgelopen week was hier The Royal Wedding. Erg gaaf om de sfeer mee te maken hier.
*Daarnaast geweldige stapavonden beleefd en veel gezien! *
Heb je tips voor studenten?
*Als je de mogelijkheid hebt om naar het buitenland te gaan, absoluut doen!! *
Wat voor cijfer geef je je ervaring?
*Nu al een 8.5, terwijl mijn stage periode nog niet eens voorbij is… *