Ervaring met spain-holiday.com?

Wij gaan deze zomer op vakantie naar zuid spanje(andalusië) en willen voor het eerst zelf onze vakantie in elkaar knutselen, wat aardig lukt tot nu toe.
Onze vraag is alleen is er iemand die ervaring heeft met Spain Holidays 2021/2022: Holiday rentals in Spain is een website die vakantie huisjes e.d. verhuurt per week.
Ziet er betrouwbaar/professioneel uit maar ben natuurlijk toch een beetje voorzichtig.
Kan iemand misschien zijn/haar ervaringen met ons delen??!!
Of misschien heb je nog andere tips op dit gebied…
Cindy en Miranda, Roosendaal

Hallo Cindy en Miranda,
Ik kende spain-holiday.com niet, maar heb zojuist even op hun website gekeken. Zij adverteren slechts voor eigenaars, maar zijn, volgens mij, geen reisorganisatie. Zij schrijven op hun site ook alleen dat ze, als zij één zware klacht of meerdere kleine klachten ontvangen over een eigenaar of zijn vakantiehuis, dat dat huis dan van de site wordt gehaald, omdat ze zeker willen weten dat de vakantiegangers in goede handen zijn.
Dat is mooi, maar ze schrijven niets over wat er gebeurt of moet gebeuren als u een klacht heeft tijdens uw vakantie.
Ik krijg ook niet het idee dat ze aangesloten zijn bij het SGR.

Ik zou u daarom aanraden een vakantiehuis te boeken bij een echte reisorganisatie die ook wel aangesloten is bij de SGR.
Ik wil u daarbij wijzen op mijn eigen reisorganisatie: Het Andere Spanje (www.anderespanje.nl). Wij bieden veel huizen aan in het binnenland van Spanje.
Met vriendelijke groet,
Henk van Holsteijn

Beste Cindy en Miranda,

Inderdaad heeft henkvanh gelijk met de opmerking dat spain-holiday geen reisorganisatie is.
Net als henkvanh hebben wij wel een reisorganisatie. We zijn sinds 2001 aktief in de huizen verhuur en we heten Le Chien Andalous (www.lechienandalous.com). We zijngevestigd in Andalusië en kennen alle huizen en eigenaren persoonlijk. Graag nodigen we jullie uit een blik op onze site te werpen.
Onlangs heeft een cliënte van ons een commentaar over onze reisorganisatie geplaatst in het engels op de volgende site: http://www.sloweurope.com/reviews/933/Le-Chien-Andalous/
Over ons eigen vakantiehuis casa dela luz in Bubion kun je opinies lezen op:
Casa de la Luz in Bubión, Spanje | Zoover
hopend jullie hiermee van dienst te zijn, met vriendelijke groet,
Janny
:nod::nod::nod::nod:

Uw organisatie staat bekend om zijn goed verzorgde reizen met uitstekende service. Wij hebben in de week van 4 aug t/m 11 aug een vakantie geboekt naar Tenerife. Bij aankomst in Tenerife werden wij verwelkomt door de reisleiding van Neckermann en zijn wij netjes per bus naar het door ons geboekte verblijf, Hotel/app. Santa Maria gebracht.
Vervolgens hebben wij de gehele vakantie niets meer van de plaatselijke reisleiding vernomen. Het enige waar wij (via de receptie) op geattendeerd werden was dat er informatie over de organisatie te vinden was in een daarvoor speciaal ingerichte ruimte in de lobby van het verblijf.
<?xml:namespace prefix = o ns = “urn:schemas-microsoft-com:office:office” /><o:p> </o:p>
Nou is het probleem dat op de borden die in die ruimte te vinden waren geen informatie gegeven was over de terugreis. Daarna zijn wij nog verschillende malen naar de receptioniste gegaan om te vragen wanneer die informatie aanwezig zou zijn in de lobby. Ons werd verteld dat deze informatie er daags voor de vlucht zou moeten zijn. En zelfs toen konden wij deze informatie niet terugvinden op de borden.
<o:p> </o:p>
Vervolgens hebben wij onszelf verkeken op de datum van vertrek die op het ticket stond (11 aug, 23.00u) en gingen wij er vanuit dat we i.p.v. woensdagavond, donderdagavond terug zouden vliegen. Dit komt mede door het feit dat wij een vakantie hadden geboekt van 8 dagen en niet van 6 dagen. De heenweg vlogen we namelijk ook al laat waardoor we op 4 aug. pas om 23.00u op Tenerife aankwamen. Hierdoor stonden we donderdag klaar voor vertrek, een dag te laat. De vlucht gemist.
<o:p> </o:p>
Op woensdag 11 aug. heeft niemand ons telefonisch geattendeerd op het feit dat wij: niet op tijd uitcheckten bij het hotel, niet aanwezig waren voor de transfer naar het vliegveld en niet aanwezig waren bij het boarden. Dit ondanks wij onze mobiele telefoon nummers hebben afgestaan tijdens het boeken van deze reis. Door het gebrek aan contact kwamen we er de volgende dag om 12.00u tijdens het uitchecken bij de receptie achter dat we onze vlucht gemist hadden. Hier kregen wij ook te horen dat we een extra hotelovernachting moesten betalen zonder dat we hierover waren ingelicht. Dit vinden wij een groot gebrek van de service van uw reisorganisatie. Zeker aangezien wij lastminute voor 6 dagen € 750,- p.p. moesten betalen voor deze vakantie. Daar zou je toch betere service voor mogen verwachten.
<o:p> </o:p>
Deze extra hotelovernachting bij Hotel Santa Maria kostte ons €70 en wij hebben ook zelf een extra terugvlucht moeten boeken bij een andere organisatie t.w.v. €300,- p.p. Voor het boeken van een andere vlucht werd nauwelijks hulp aangeboden door de plaatselijke reisleiding. Bij onze telefonische roep om hulp werden we van de kast naar de muur gestuurd. Nadat we 6 verschillende nummers gebeld hadden werden we doorverwezen naar het plaatselijke Neckermann kantoor. Een medewerker legde ons lachend uit dat Neckermann hiervoor niet verantwoordelijkheid was. In principe moesten we het zelf maar uitzoeken.
<o:p> </o:p>
Zoals u kunt begrijpen zijn wij over de door jullie geboden service zeer ontevreden en hopen wij dat hiervoor een gepaste oplossing gezocht wordt.
<o:p> </o:p>
Conclusie:

  • Neckermann is niet ingesteld op hulp van gestrande passagiers. Als het mis gaat gaat het goed mis.
  • Klachtenafhandeling is zeer slecht. Vaak wordt je aan het lijntje gehouden of afgescheept. Op menselijke problemen gaan ze nooit in, het is altijd zwart-wit
    [EMAIL=“remcobremcob@live.com”]