Ervaring met rondreis Mambo?

Voor komende zomer wil ik een 23-daagse rondreis door Costa Rica boeken via Mambo (www.mambo.nl).

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met deze reisorganisatie? Of algemene tips over de do’s en don’ts wat betreft excursies?

Globale reisschema: San Jose - Monteverde - Arenal - Tortuguero - Uvita - Corcovado - Dominical - San Jose

Alle reacties zijn welkom!

Hoi, ik ben ik in januari met Mambo naar Costa Rica geweest, was een fantastische reis. Verwacht alleen geen luxe onderkomens, met name in San José zaten we in een wel heel erg simpel hostel.
Hoogtepunten; paardrijden langs Laguna Arenal, boottochten bij Caño Negro en in Tortuguero, en het 3 daagse verblijf in Corcovado!!http://www.laleonaecolodge.com/ Dat was echt uniek, bijna geen toeristen en heel veel dieren, o.a. Tapirs.

Je moet wel veel lopen, want je reist veel per openbaar vervoer en die bussen stoppen natuurlijk niet altijd voor de lodge. Dus niet teveel bagage meenemen, je kunt iedere 5 dagen je kleren wel wassen ongeveer. Zorg alvast voor genoeg dollars (300 ofzo pp) want dollars pinnen geeft hier en daar wat problemen.

De eerste dag van de hike is wel redelijk zwaar, wij deden bijna 10 uur over de 30km (volgens ons GPS systeem), maar je hoeft alleen een dagrugzakje te dragen. En de tweede dag kun je uitrusten.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

groetjes

Frank