Epupa en Ruacana falls: eind oktober

Hallo,

Ik en mijn vriendin zijn momenteel onze route aan het uitstippelen voor Namibië. We zouden graag na het zien van veel zand en duinen ook wel eens wat groen en water zien :tongue: . Daarom hebben we de Epupa en Ruacana fall op ons programma geprikt.
Alleen ben ik een beetje bang dat de periode dat wij gaan de falls misschien al redelijk uitgedroogd zullen zijn, gezien wij er pas zijn tegen het einde van het droge seizoen; eind oktober.

Is er soms al toevallig iemand die zelfde periode geweest die ons wat inzicht kan verwerven?

Groetjes,
Niels en Ellen

Hallo niels en ellen
Wij waren er in mei ,de ruacana fall was helemaal droog .En de epupa daar was heel veel water alleen in okt daar weet ik niets van .
Groetjes ina

Hey Ina,

Bedankt voor je berichtje! Ja ik had gelezen dat de beste tijd om te gaan net na de winter is, begin van de lente. Maar mei is blijkbaar al te laat :-S…

Met dat wij in de herfst gaan zou het kunnen dat het al eens regent, maar waarschijnlijk heeft die regen zich dan nog niet voldoende kunnen opstapelen om grote waterhoeveelheden te creëren aan de waterval.

We’ll see! :dag: