wij zijn met onze eigen camper op reis in de USA. In april gaan we 17 dagen op reis zonder camper en buiten de USA. Vanmorgen kregen we van de EPA ( Enviromental protection agency)bericht dat dit verboden is. Als de eigenaar van de camper de USA verlaat dan moet de camper dit ook. Wij hadden in september bij een Sea bridge bijeenkomst gehoord van andere campers dat je camper in de USA mocht achter laten. Deze regel is dus nieuw.
De verhalen van je camper de wintermaanden achter laten ( zie verder in wereldwijzer) en dan weer terug komen gelden dus niet meer!!Wie heeft hier ook ervaring mee??
Hymerko
De regel lijkt me onzin. Immers, Amerikanen die een camper bezitten mogen dus nooit op vakantie (Europa, Azië, Afrika, Zuid-Amerika) zonder hun eigen camper?
Ik kan mij wel voorstellen dat ze willen voorkomen dat campereigenaren die het land uitgaan hun campers achterlaten op WallMart-parkeerterreinen. Zorg dus voor een particuliere stalling waar hij niet in de weg staat en er zal geen haan naar kraaien.
Anders neem je de camper mee naar Canada en vlieg je vanaf daar. ![]()
bedankt jurjen
maar we hebben een brief (EPA non-resident exemption memorandum)
ondertekend waarin letterlijk bij punt V ad (c) staat:
agree to export the vehicle after one year, or upon the nonresident departing the US, whichever comes first
het geheel wordt aangestuurd door
EPA Imports Line
Compliance & Innovattive Strategies Division
Light-Duty Vehicle Program
Aha, ik snap 'm (buitenlandersuitzondering).
Zoals gezegd: neem 'm mee net over de grens (Canada/Mexico) en vertrek vanaf daar. (Geen idee waar jullie heen willen voor die 17 dagen?)
Of ‘verkoop’ je camper aan en Amerikaan en ‘koop’ deze weer terug bij terugkomst (overdracht van eigendomspapieren). Als jullie ergens vrienden hebben, die je kunt vertrouwen en hieraan mee willen werken, lijkt mij dat een relatief simpele oplossing om EPA gelukkig te maken. Het mooie is dat de “export verhicle upon one year” dan weer opnieuw begint met aftellen.
Dag Jurjen,
ook verkopen mag tegenwoordig niet meer!
Onder V : b the owner agrees not to sell,lease or transfer custody of the vehicle subject to this Memorandum
we zijn nu onderweg naar Canada.
als we in augustus thuis zijn stuur ik je wel het complete pakket. Dan kun je deelnemers aan wereldwijzer meteen op de hoogte stellen.
Hartelijke groet en veel plezier in je nieuwe woonplaats!cheer
Amerika wordt met de dag gekker. Als je het hele gebeuren door zou willen sturen: ik ben zeker geïnteresseerd. Stuur me t.z.t. een berichtje voor het uitwisselen van emailadressen, mochten het bijlagen zijn.
Dank! ![]()
Hi laat me weten hoe dit afgelopen is, waar had je de camper gekocht ? Volgens mij had je de Camper inderdaad gewoon ergens kunnen stallen tijdelijk. Denk toch niet dat je dan gestopt kan worden bij de grens, zonder camper… ?? Ik was benieuwd hoe het was afgelopen, en hoop dat je hoe dan ook een leuke vakantie heb… groetjes Yoli
Wij reizen al 15 jaar rond in de USA en Canada- Alaska
Voor 12 jaar lang met onze eigen Hollandse Camper [pick-up 4 wd.]
Om de drie jaar een nieuwe pick-up truck [camper unit blijft mooi]dus hoeft niet vernieuwd te worden.
Let op! als je camper [auto]de leeftijd heeft om gekeurd te worden moet hij terug naar holland, anders krijg je een boete!
Wij ondervonden eigenlijk het zelfde probleem na een jaar moest de auto het land uit en verscheepte we hem weer terug naar holland koste toch steeds weer pl\min $1500,= enkele reis Maar goed het voordeel is je ziet ,de kinderen en de kleinkinderen weer in levende lijve, en niet via skype!
Nu hebben we intussen al weer drie jaar een Amerikaanse Campervan.
Heerlijk geen problemen meer met verschepen en moeilijke douane,s
Maar we vergeten toch maar niet om naar onze kinderen en kleinkinderen
in holland [Frieland]te gaan ,En uiteraard komen zij ook naar ons toe in de USA of
Canada waar we dan met ze rondtouren