Enquete :Wat zijn jou favoriete snorkelplaatsen?

Je hoeft geen volleerde duiker te zijn om te genieten van de onderwaterwereld.
Vooral exotische plekken zijn populair, maar het kan ook dichter bij huis,zoals de Blue Lagoon op Malta (zie foto hieronder)

Wat zijn jou favoriete snorkelplaatsen,zoek je het kortbij of aan de andere kant van de wereld?

http://www.airadsimages.com/gallery/albums/userpics/10001/normal_BLUE%20LAGOON%20COMINO%20MALTA.jpg

1 like

Ningaloo Reef (Australië), Anegada, (Britse Maagdeneilanden), Wells Bay (Saba), Pinel (Sint Maarten), Great Barrier Reef (Australië) Pemuteran (Bali)

Nou vroeger (1981)ging ik snorkelen op Coral Island in Thailand.

Net terug uit prachtig Thailand. Wij zijn 5 dagen op een boot geweest en hebben gesnorkeld bij de Similan eilanden, Koh Bon en Koh Tachai. Het was geweldig!! Wij hebben witpuntrifhaaien, schidpadden, murene’s, honderden gekleurde vissen en zelfs een school barracuda’s gezien op 30 cm afstand.

Als kind wonde ik in het toenmalige Hollandia (Nieuw Guinea) en heb daar eindeloos gesnorkeld, maar ja da’s nu vijftig jaar geleden. Later bij Aruba, Malindi (Kenya) en Sharm el Sheik (Rode Zee) ook leuk gesnorkeld. Allemaal aanraders. Maar van mijn recente snorkelervaringen vond ik de oostkust van Zanzibar het leukst. Ook de kinderen (toen 17 en 13) waren er niet weg te slaan.