Engelse Taal

:blink: Hallo allemaal,

Ik zit erover te denken om te gaan solliciteren bij een Engelse luchtvaartmaatschappij. Ik ben alleen bang dat ik niet aan hun hoge eisen qua beheersing van de engelse taal voldoe.
Ik ben me daarom een beetje aan het orienterenteren op verschillende taalcursussen om de taal vloeiend te kunnen spreken. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?Alvast bedankt.

Hai!

De Engelse universiteiten (bijv. university of westminster in Londen) bieden erg veel mogelijkheden voor een summer course bijvoorbeeld. In verschillende steden kun je dan in 1 of 2 maanden je engels bijspijkeren.

Ik ga zelf met PLUS taalreizen (www.plustaalreizen.nl) naar Malta deze zomer. Zij bieden taalcursussen in zowel Engeland als Malta aan.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!

Mayke

verder kun je natuurlijk ook even kijken bij Flamenco Taalreizen ( http://www.grimweb.info ) of bij VakantieXperts ( http://www.reisburobeuk.nl ).

Hopelijk zit er iets voor je tussen,

Patrick
http://reizenweb.favos.nl

Hey Mayke,

Ik ben benieuwd welke weken jij van de zomer naar malta gaat. Ik ga zelf 6 weken (3juli-13augustus) naar st. Juilians om ook Engels bij te spijkeren. Ik heb dit gedaan via interlanguage.
Het komt steeds dichterbij en ik krijg er steeds meer zin in. Ik hoor veel leuke verhalen over malta. Heb jij nog handige toeristentips?

Groetjes Irma

Hoi,

Ik ben afgelopen najaar 6 weken naar Malta geweest om een taalcursus te doen. Ik heb dit gedaan via Plus-taalreizen. Het was echt hardstikke leuk. Er is ontzettend veel te doen in Malta. Aanraders zijn vooral een jeep safari in Gozo, zwemmen in de Blue Lagoon, Mdina (probeer zeker de lekkere chocolade-cake), Valletta, en een dagtocht (of misschien zelfs een weekend) naar Sicilie. Spinola Bay in St Julians is trouwens ook erg gezellig. Ik zou zo weer terug willen!!!

Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier!!!

Hey,

Wat leuk om jou stukje te lezen. Heb je nog meer tips?
Hoe zijn de prijzen daar?
Hoe zijn de standen bij St Juilians daar hoor ik verschillende verhalen over.
Wat zijn leuke clubs?

Groetjes

Nog een vraagje, ik ga zelf met interlanguage maar daar staat nergens bij vermeld over wasmachines voor je kleding. Ik vroeg me af hoe jij dat had gedaan?

Hey,

Ik zal proberen al je vragen te beantwoorden. Om te beginnen met de wasmachine. Ik verbleef op een campus waar een wasmachine aanwezig was. Die was helaas wel vaak kapot, dus het was af en toe wel behelpen. De meeste studenten deden daarom alles met de hand wassen. Maar ik weet dus niet dus niet hoe dat via interlanguage gaat.
De prijzen zijn vrij hoog. In alle brochures stond dat de prijzen in Malta nog lekker laag zijn, maar dat valt vies tegen. Bijna alles is even duur als in Nederland of zelfs nog iets duurder. Maar dat mag de pret niet drukken, haha.
‘Hoe zijn de standen bij St Juilians daar hoor ik verschillende verhalen over.’ Ik neem aan dat je stranden bedoelt, haha. Er is een klein zandstrandje in St. Julians, maar dat stelt niet zoveel voor. Voor de rest zijn het allemaal rotsstranden. Wil je naar een fatsoenlijk zandstrand, dan moet je naar bijv. Golden Bay of Paradise Bay (een aanrader!!!) gaan. Dat is een halfuurtje met de bus als ik me goed herinner.
Dan nog het uitgaan in Paceville. Ik was er op het najaar en toen was het niet meer zo druk. Bijna iedereen (en vooral de studenten van mijn school) gingen naar Footlose. In de rest van de bars was er namelijk niet zoveel te doen. In de zomer schijnt het echter een groot feest te zijn daar. Je kunt trouwens overal gratis naar binnen, dus je kunt gewoon van de ene bar naar de andere gaan. Deden wij ook heel vaak. Maar ik vond het over het algemeen wel altijd heel gezellig in Paceville!!!

Laat maar horen als je nog meer vragen hebt!!!

Hai,

Bedankt voor de antwoorden. Ik bedoel inderdaad stranden. Ik heb wel gehoord dat je waterschoenen aan moet trekken iv.m. zee-egels, klopt dat? Jammer dat de prijzen minder gunstig zijn, maar dat mag de pret zoals jij zegt idd niet bederven. Is het in de supermarkt wel redelijk te betalen?
Van de wachmachine is het maar even afwachten.
In ieder geval hartstikke bedankt vooor je antwoorden. Als je tips laat het me weten.

Groetjes Irma

Hey Irma,

Over die zee-egels heb ik nog nooit iets gehoord. Ik heb nooit waterschoenen gedragen in Malta en geen problemen gehad. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niemand met waterschoenen heb gezien. Dus daar zou ik me niet druk om maken.
De prijzen in de supermarkt zijn ongeveer gelijk aan die in Ned. Het ligt er wel een beetje aan naar welke supermarkt je gaat. Er zijn een aantal kleinere supermarkten die redelijk goedkoop zijn. Maar er is er ook een vlakbij het Hilton hotel. Die is wat duurder. Maar is wel veel groter en heeft veel meer keuze. Het is dus maar net waar je voor kiest. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je ergens in St. Julians verblijft. Ikzelf zat in Pembroke, das zo’n 20 a 25 minuten lopen naar het centrum van St. Julians. We hadden daar 2 kleinere supermarkten in de buurt en die waren prima. Oh ja, in Paceville is ook nog een supermarkt en daar betaalde ik 6 euro voor een pak rijst. Oeps, had even niet opgelet. Ben daar dus nooit meer teruggegaan, haha. Je vergist je trouwens heel snel in de prijzen. De maltezer pond is ongeveer 2,50 euro waard. Dus af en toe dacht ik: oh lekker goedkoop, maar als ik dan eens ging omrekenen bleek het hardstikke duur te zijn.
Trouwens discotheek Empire is erg gaaf. Ik kon gisteren niet op de naam komen. Oh ja, een aanrader is ook nog de zondagsmarkt in Marsaklox. Super gezellig plaatsje en een hele leuke markt.

Okay, dit was het weer even.

Groetjes Mirte

Er schoot me nog een vraag te binnen.
Kan je het water drinken uit de kraan?

Groetjes Irma

Hee,

Ik zou geen water uit de kraan drinken. De een zegt dat het wel kan, de ander niet. Door de school waar ik verbleef, werd het afgeraden. Bij ons in het appartement had het water vaak een bruine kleur. Ik heb, evenals alle andere studenten op de school, dus altijd flessen water gekocht. Die waren heel goedkoop.

Heb je er al zin in? Het zal in Malta nu ook wel lekker warm zijn. Ik zou zelf ook wel weer willen gaan. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. En anders wens ik je heel veel plezier!!!

Groetjes Mirte

Hey

Ik heb er ontzettend veel zin in. Het komt nou ook zo dichtbij. ik vind het wel spannend en een beetje eng om helemaal alleen weg te gaan. Maar ik denk dat ik daar genoeg mensen tegenkom met wie ik een leuke tijd ga beleven.
Welke excursies bood Plustaalreizen allemaal aan toen je in St.Julians zat? Misschien heb je er al een aantal verteld, maar daar ben ik wel benieuwd naar.

Groetjes Irma

Tip, werkt bij mij ook goed :smiley:

Kijk eens regelmatig naar BBC of andere Engelstalige zenders en wanneer je Engelstalige DVD’s bekijkt de Nederlandse ondertiteling uitzetten.

Bert

heej mensen
heb nog wat over interlanguage, ik ben nl. een aantal jaar geleden een jaar in Chichester, Engeland, UK geweest. Twas een van de goedkoopste organisaties, en ze hadden van het geld wat ik betaald heb een potje gemaakt waaruit mijn studie(s) betaald werden. Ik heb meerdere engelse lesprogramma;s gevolgd, omdat niet geheel duidelijk was, wat nou wel of niet mocht, maar uiteindelijk mijn CPE (Cambridge Proficiency Certificaat) gehaald via de school.
het meeste werd via de school geregeld, eenmaal daar aangekomen kregen we rondleiding. ik heb in een gastgezin en later in een studentenhuis gezeten.
belangrijk is hier wel dat ik eigenlijk ging om te studeren en in mindere mate voor de engelse lessen. twas erg gezellig en d’r waren ontzettend veel buitenlanders (veel aziaten, maar ook een behoorlijk aantal europeanen, waarvan rond de 70-80 nederlanders).

iig veel succes!!

:smiley: Het klinkt allemaal hardstikke gaaf zeg! Had je veel Nederlanders daar of viel het mee, en ook bij de cursus?

Hallo,

Inmiddels ben ik alweer een week terug en ik heb een waanzinnige tijd gehad. Wat mij wel opviel was dat er veel studenten komen en gaan. Ik was er 6 weken en dus 1 van de langste. maar ik denk dat dit is vanwege het hoogseizoen. dat vond ik erg moeilijk om steeds afscheid nemen en nieuwe vrienden maken, dat was ik na 6 weken zat en ik was ook blij om weer naar huis te gaan.
Ik was met interlanguage en tijdens mijn verblijf waren er zo´n 3 nederlanders op onze school. Dit was een heel groot verschil met EF reizen die ik daar massaal vaak tegen kwam. Daar waren heel veel nederlanders. Ook viel mij op dat daat het leeftijd lager lag dan bij interlanguage.
De school in Malta waar ik op zat heette Elanguest en was een kleine school met verschillende nationaliteiten en leeftijden. Wat ik heel prettig heb ervaren, zo kende je bijna iedereen van je school.
De leerkrachten zijn heel vriendelijk en hebben mij goed geholpen om me in de juiste klas te zetten met het juiste niveau. Ik had alleen ´s ochtends les omdat ik ook lekker vakantie wilde vieren en dat ging prima.

Ciao ciao

Ik weet toevallig dat The Language Academy in Amsterdam de cabin attendants van KLM voorbereid op een taalexamen en ook taaltoetsen afneemt bij stewardessen van KLM-UK. Misschien moet je eens contact met hen opnemen.

Veel succes,
Herman

Hoi Limburgie,

Ik had even een vraagje. Ik wil in mei ook via plustaalreizen naar malta gaan om engels te leren.
Hoeveel lesuren per dag heb jij gedaan en heb je er goed engels van geleerd?
Ik zit namelijk een beetje te twijfelen tussen 4 of 6 lesuren per dag of de eertse twee weken 6 en later 4.

Groetjes Merel

Hoi Merel,

Ik kijk niet meer zo vaak op dit forum, dus vandaar deze late reactie. Misschien heb je inmiddels alles al geregeld, maar hierbij toch nog een antwoord op je vraag.

Ik heb toen 6 lesuren per dag gedaan. 's Morgens zat ik in een vrij grote klas, maar 's middags hadden we maar met z’n drieen les. Vooral van de middaglessen heb ik veel geleerd, omdat deze vooral op spreekvaardigheid waren gericht. Eerlijk gezegd had ik meer van de lessen verwacht. Er zijn een heleboel studenten die puur voor de fun in Malta zijn en de lessen totaal niet serieus nemen. Dat vond ik op zich wel jammer, omdat je er toch heel veel geld voor betaald. Maar zoals gezegd maakten de middaglessen veel goed. Voordat ik naar Malta ging durfde ik nauwelijks iets te zeggen in het Engels en was mijn Engels dramatisch slecht. In die 6 weken is mijn Engels wel enorm vooruitgegaan, maar naar mijn gevoel had er meer ingezeten als de ochtendlessen beter waren geweest. Maar ik heb een geweldige tijd gehad en zit erover te denken nog een keer terug te gaan op het voorjaar. De cambridge cursus is trouwens wel heel goed.