Cursus Engels op Malta

Goedenavond!

Ik ben aan het brainstormen wat ik graag wil na mijn studie. Ik wil graag iets ondernemen voordat ik daadwerkelijk een vaste baan ga zoeken. Een van mijn ideeën is om een cursus van 3 weken Engels te volgen op Malta. Ik heb al op internet gezocht naar informatie (voornamelijk op studytravel) maar hierop staat niet alle informatie die ik nodig heb, en daarnaast wil ik ook graag een objectieve mening horen van mensen die er zijn geweest.

Mijn vragen:

  • Ik begrijp dat het voor iedereen anders is, maar hoeveel kost een taalcursus ongeveer? De kosten die ik maak zijn: vliegticket, overnachting appartement, cursus, eten en drinken + zakgeld(ongeveer €200 denk ik) voor de uitjes die geregeld worden. Het komt niet aan op €50, maar een inschatting zal wel fijn zijn.

  • Wat leer je vooral: ligt de nadruk voornamelijk op de grammatica of moet je ook veel woordjes stampen? Moet je je avonden/weekenden besteden om huiswerk te maken? Of kun je die besteden om te ontspannen met eventueel je mede cursisten?

  • Hoe wordt bepaald in welke categorie je wordt ingedeeld? Moet je daar een test afleggen zodat zij weten hoe goed je Engels precies is?

  • Heb je echt het gevoel gehad dat je Engels is verbeterd na deze cursus?

Heb je nog andere ervaringen die je met mij wil delen of informatie die ik echt van te voren moet weten, laat het me weten!

Alvast bedankt voor een reactie.

Iemand?

Beste Erik,
Leuk dat je naar Malta wilt gaan om je Engels te verbeteren!
Wij, PLUS Taalreizen, hebben een erg mooie en populaire school in St Julian’s. Het is een campus met klaslokalen, accommodatie, restaurant en zwembad.
De nadruk tijdens de cursus ligt op communicatie. De lessen zijn erg interactief en het gaat echt om het spreken en luisteren. De grammatica en vocabulaire zijn in de cursus verweven. Je leert alles in de les en hebt na de lessen vrije tijd om activiteiten/ excursies te gaan doen. Als je de Cambridge cursus van 3 maanden volgt, heb je wel echt huiswerk.
Voorafgaand aan de taalreis krijg je via ons een online test en wordt je niveau bepaald.

Mocht je een offerte wensen, laat het ons graag weten. Op 17 januari hebben we een informatiemiddag in Utrecht waar ook oud-studenten aanwezig zijn. Dan kun je hen naar ervaringen vragen.

Groet,
Tamara

1 like

Hoi Erik,

Ik ben twee jaar geleden twee weken naar Malta gegaan. Ik heb echt een super vakantie gehad! Als je echt puur voor het Engels leren gaat, zou ik echter voor Engeland kiezen. De docenten spreken redelijk goed Engels, maar wel met een accent, dat voorkom je niet. De meeste mensen op Malta spreken Maltees, dus daar schiet je ook niet zo veel mee op.
Ik weet niet hoe jouw Engels is, maar als je er nog veel moeite mee hebt, denk ik dat je het wel kan verbeteren. Tip: zoek geen Nederlanders op!!! Dan ga je toch automatisch Nederlands met elkaar praten.

Wat zakgeld betreft zou ik persoonlijk meer meenemen dan €200. Sommige excursies zijn redelijk prijzig (dagexcursies) en denk ook aan af en toe lekker uit eten of een avondje uit (wat daar erg leuk is), souvenirs, etc, dan tikt het wel snel aan :wink:

Kunnen jullie mij vertellen wat de gemiddelde leeftijd is in september/ oktober op Malta! Ik heb namelijk geen zin om tussen oude mensen te zitten

Goedemorgen!

Leuk dat je een taalreis wilt gaan maken!

Voor hoelang en wanneer zou je willen gaan?

De leeftijden verschillen over het algemeen van 18 tot 60 jaar. De Nederlanders in deze periode zijn rond de 20 jaar met een uitschieter van 58 jaar.
de school op Malta is heel groot en heeft ongeveer 150 studenten per week.

Als er nog meer vragen zijn, hoor ik die graag!

Groet,

Kelly