En toen wist ik het niet meer...

Hoi hoi,

In januari ga ik 6 weken naar Azie. Ik wil graag een route hebben en ben daar dan ook druk mee bezig. In principe had ik de route nu aardig rond: 2 weken (West) Maleisie, Chiang Mai (olifanten) en dan nog 2,5 week naar Laos om te eindigen op Koh Chang. Zoiets. Alleen…nu ben ik toch aan het twijfelen geslagen omdat ik toch zó veel goede verhalen hoor en lees over Borneo. Hoor van verschillende kanten dat Borneo zó ontzettend mooi moet zijn! Ik zou graag jullie ervaringen willen horen en eventuele adviezen. Ik moet uiteindelijk zelf een keuze maken natuurlijk, maar ben benieuwd naar jullie meningen. Omdat de tijd begint te dringen en ik niet heel veel tijd meer heb om alles te ‘regelen’ en uit te zoeken, zou ik graag willen weten: wat zijn nou de échte hoogtepunten op Borneo en wat is een reele tijd om hier te blijven, zodat je het eea kunt zien? Sorry als ik vragen stel die al gesteld zijn, maar hoor graag jullie reacties zodat ik daar wat gerichter op verder kan zoeken.

Alvast heel erg bedankt!

Ohja, zijn er bepaalde luchthavens die het goedkoopste zijn om op te vliegen in Borneo en vanaf waar is het het beste (Penang? Kuala Lumpur? Of…?)

Hallo!

Inmiddels toch veel informatie opgezocht en wat ik tot nu toe heb gevonden, is dat ik het beste naar Sabah kan gaan. Volgens mij zijn de mooiste dingen om te zien/doen in Sabah Kota Kinabalu NP, Sandakan, Lankayan Island, schildpaddeneiland, Sepilok (Orang Oetangs) en misschien Danum Valley. Kan iemand me helpen met de beste route (vliegen naar Sandakan of Kota Kinabalu?) en ik weet niet goed hoeveel je dagen op iedere plek nodig hebt om het te zien. Dit kan ik niet zo makkelijk vinden. En is het het beste om dan een ticket te boeken en de rest (tours e.d.) ter plaatse te regelen? Heb daar verschillende berichten over gelezen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik ben nog nooit naar Borneo geweest dus daar kan ik je niet mee helpen. Wat betreft het vliegen, is het handig om vanuit KL te vertrekken. Van welk vliegveld is afhankelijk van de maatschappij. Ik zou eens kijken bij Fireflyz of Air Asia.