Emigreren UK

Hoi Iedereen,

Na een beetje rond kijken op het net kwam ik zojuist dit forum tegen. Ik en mijn partner hebben serieuze plannen om de gaan emigreren naar de UK, voor een aantal persoonlijke en minder persoonlijke redenen.
We zijn nog helemaal in de begin fase van dit alles, dus dit lijkt ons (mij) een goede plek om te beginnen.
Om wat dingen overzichtelijker te maken zal ik onze situatie een beetje uitbreiden.

Wij zijn beide in de 30, mijn partner heeft een vaste baan hier in Nederland.
Ik beheers de Engelse taal uitstekend, mijn partner kan zich redden met het Engels maar is zeker bereid om een goede taalcursus te starten.
We hebben geen kinderen, en die zullen er in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid ook niet gaan komen.
We zoeken de mogelijkheid om “iets” voor ons zelf te beginnen om zo een inkomen te genereren. We hebben natuurlijk onze gedachtes daar over.
De reden waarom wij voor de UK kiezen is omdat wij het sowieso een geweldig land vinden, de cultuur is prachtig, de taal is niet al te moeilijk en wij beiden vinden de Uk zelf ook een geweldig reis land (wij beseffen allebei dat er een groot verschil zit in een land leren kennen via reizen en een land leren kennen via wonen en werken).

Ik hoop via de forum meer informatie op te doen voor het nemen van deze grote, avontuurlijke, maar geweldige stap.

Groeten,

Leantine

Hoi Leantine,welkom op wereldwijzer!
Nou leuke plannen om te gaan emigeren naar de UK.
Heb je al ondertussen het Groot Brittannië Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die in het verleden de stap hebben gezet om te emigreren naar de UK.
Natuurlijk kan je ook met al je vragen terecht op het Wonen en werken in het buitenland Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je toekomstplannen,Leantine !
groet,georgessiam.