Emigreren + solliciteren als politie?

Beste iedereen,

Ik ben nu 16 jaar en doe, als het goed is, volgend naar eindexamen VMBO-TL.

Ik vroeg mij nu al een tijd af, of het mogelijk is om naar de Verenigde Staten te emigreren en proberen bij een van de “Police Departments” te solliciteren.

Aantal vragen over dat:

  • Nemen Amerikaanse politieeenheden geëmigreerden aan?
  • Is het een goede rede om door de immigratiedienst te worden geaccepteerd?
  • Wat zijn de precieze eisen om bij een politieeenheid te solliciteren? Hetzelfde als in Nederland?

Ik spreek redelijk goed Engels, wel met een licht Nederlands accent.

Niet om meteen emmers water over je droom uit te storten, maar het antwoord op je vragen is: nee.

De politie neemt alleen Amerikaanse staatsburgers aan. Je kunt het misschien proberen als je een “groene kaart” hebt, een officiele verblijfsvergunning voor de VS. Als je die kaart vijf jaar hebt, drie jaar als je met een Amerikaanse getrouwd bent, kan je pas Amerikaans staatsburger worden.

Hoe krijg je een groene kaart en zet je de eerste stappen op weg naar het Amerikaanse staatsburgerschap? Je wacht tot je 18 bent, trouwt met een Amerikaanse, vult een heleboel formulieren in en betaalt redelijk wat geld. Of twee: je doet mee met de jaarlijkse groene kaart loterij (als die over twee jaar nog bestaat) en wint een van die kaarten (een 10 miljoen mensen doet mee per jaar, er zijn 50.000 kaarten, dus reken je kansen maar uit).

En tenslotte: je Engels is misschien wel goed, maar het is belangrijk voor politiemensen om een krakende stem door een klein luidsprekertje niet alleen te verstaan, maar meteen te weten wat er gezegd wordt. Zelf moet je in paniektoestanden ook even duidelijk maken wat er precies aan de hand is. Niet onmogelijk allemaal, maar niet zo makkelijk als je je voorstelt.

Advies: maak eerst je middelbare school af en ga dan bij de Nederlandse politie, kun je zien hoe onglamoureus politiewerk is. En ga dan nog eens goed nadenken en rondzoeken of je nog steeds naar de VS wilt en/of kunt. En ga eens op vakantie in de VS, kun je ervaren hoe het land echt is. Hint: niet altijd zo leuk als je denkt.

De kansen liggen iets hoger, per land is een aantal geselecteerden. Geen 50.000 in z’n totaliteit. kans is 1:33 voor Nederland.

Benno heeft zeker een punt. Je bent nog jong, doe eerst wat werk ervaring op in Nederland en ga eens een kijkje nemen in de VS. Je mag er 3 maanden verblijven op een toeristenvisum.

Het is absoluut niet makkelijk om bij de politie in dient te kunnen treden in de USA.

Mijn neef (23jr) die ook de Amerikaanse nationaliteit heeft weet daar alles van.
Een zeer strenge selectieprocedure en ook lijkt het erop dat je van binnen uit een kruiwagentje moet hebben.

Hij zit nu in de procedure om gevangenisbewaarder te worden.
Ook hier een strenge selectie en testen. Hij is nu door het telefonische interview en dat ging goed. Helaas voor hem zijn er bijna 100 andere gegadigden! Hij heeft als voordeel dat hij al als vrijwilliger in die organisatie werkt en ze hem dus al persoonlijk kennen.

maw voor een Amerikaan is het al moeilijk zo’n baan te bemachtigen … ik denk dat je als buitenlander dus niet zo heel erg veel kans maakt.

Een ex collega van mij, Nederlander, heeft 5 jaar bij de Politie in Phoenix gewerkt waarvan 3 jaar als hondengeleider. Hiervoor heeft hij eerst een greencard moeten verkrijgen. Hij stond al enkele jaren op de “wachtlijst” tot hij een Amerikaanse ontmoete waarmee hij is getrouwd.

De sollicitatie procedure was volgens hem inderdaad erg streng en hij moest ook een aantal documenten uit Nederland overleggen (o.a. verklaring omtrent gedrag e.d.)

Daarnaast moet ook je beheersing van de Engelse taal OPTIMAAL zijn. Met je havo Engels red je het echt niet. Voor het opkrikken van je taal, kan je het beste naar Amerika zelf gaan zodat je het Amerikaans / Engels leert.

Om je kansen NOG groter te maken, raad ik je aan om eerst wat Militaire achtergrond op te bouwen en GEEN NL Politie achtergrond. De reden hiervoor is simpel, in Amerika is alles veel harder en voordat je bij de Politie komt, volg je een reeks zeer zware testen (lichamelijk en fysiek) waar de Nederlandse Politie absoluut niets bij is.

Mocht de Politie niets worden, kan je het ook gaan proberen als bijvoorbeeld gevangenis bewaarder of bij de bekende US Border Patrol. Beide huren ook zogenaamde “Contrators” in (ook non US Citizens via een of andere regelgeving) maar je moet hiervoor een militaire achtergrond hebben. Als je dan eenmaal binnen bent, kan je makkelijker overstappen naar het bedrijf van je keuze (wat financieel op dat moment niet meer aantrekkelijk is)