Emigreren naar Uruguay

oh ja

PS mocht je willen refereren naar een post over schulden die mij belemmerden…then don’t…alles is door een zeer positieve situatie opgelost en heeft me vrijgemaakt om mij te focussen op mijn doelstellingen :chin:.

Ik vind de tips: Spaans leren en langer verblijven in een land bijna beledigend voor mijn intelligentie. Ik ben van plan nadat dat wat ik onderzoek op mijn vakantietjes van plan om 2 jaar te verblijven (dat heb ik dan financieel voor elkaar) en daarna te besluiten of ik definitief emigreer ja of nee. En zowel Uruguay als Argentinie liggen bij mij in het vizier…maar uruguay meer door immigratiewetgeving, ruimte, rust, veiligheid en afstand van Buenos Aires en Zuid Brasil.

Verder ontdek ik met behulp van Uruguayaanse kennissen, wat Braziliaanse vrienden die tevens in Argentinie hebben gewoond en nu in Zuid Brasil, en waar ik veel info ontvang en alles wat ik zelf zal doen en ervaren.

Ik zit nog in mijn beginfase wat mijn onderzoek betreft…na mijn hoererij met Australie, Spanje, philippijnen en al die andere landen waar ik op zoek was naar een man natuurlijk:beef:

Ik streep liever 10 voor mij verkeerde maar onderzochte opties af dan dat ik ga voor 1 die verkeerd is. Mijn methodiek hoeft niet dat van een ander te zijn. Het gras is niet groener…je moet allemaal kijken hoe je wenst je dromen waar te maken en waar je content mee wenst te zijn.

Wow! Hier gaat het hard tegen hard, is dit soms een wedstrijd? Ik zeg: iedereen heeft (minstens) 1 punt. Maar vergeten wordt, waar het ook weer allemaal om begon; emigratie! Ik zeg: helemaal voor! En doen! Ik heb respect voor mensen die hun dromen willen naleven, ook als ze hier niet in zouden slagen! Dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

Ik begrijp de moeilijke keuze ook helemaal, er zijn talloze plekken op deze wereld waar iemand zich kan vestigen en zijn of haar geluk kan zoeken. Logisch dat je meerdere opties hebt en niets is uiteindelijk perfect toch? :wereld:Ik herken ontzettend veel, ook de meningen over Nederland. Ik ben zelf momenteel aan m’n derde lange reis bezig, in Midden-Amerika dit keer. Tot nu toe alleen rondgereisd, maar bij elke plek die ik bezoek, wordt er zeker even overwogen of dit tot de mogelijkheden behoort om er later nog eens voor langere tijd naar terug te gaan (wat onder emigreren wordt verstaan is voor iedereen verschillend denk ik) Ik kan niet anders zeggen, neem een beetje van ieders advies, ga niet alleen met een enkele reis, voor de eerste keer met het idee dat je daar meteen 100% thuis bent en alles goed geregeld hebt. Maar laat je zeker ook niet uit het veld slaan door de angst van mensen (in dit geval uit NL) die zelf niet die ambitie hebben en wel in NL willen blijven wonen. Ik zeg, (en dit kan in elke uit’hoek’ van deze wereldbol gelden gelukkig) regel zoveel mogelijk wat voor jou goed voelt, blijf lachen en ga positief dit avontuur tegemoet. Zit niet bij de pakken neer als iets niet meteen lukt. Maak zoveel mogelijk positief contact met je medemens, mijn ervaring is dat je zo het verst komt. En lukt het niet, op naar het volgende plan toch? Of terug kan ook altijd, dat is dan weer iets moois van NL. Geniet van de voorpret, dat is vaak het beste deel. Don’t live your life dreaming, but live the dream! Ik wens iedereen het allerbeste met zijn of haar plannen en voorbereidingen en al jullie ervaringen, tips en trucs zijn altijd welkom. Op forums zoals deze. Bij mij in ieder geval! :chin:

PS Excuses aan allen die dit niet als nuttig genoeg beschouwen, laten we het dan maar op een portie broodnodige positiviteit houden! En anders hebben we altijd nog de vrijheid van meningsuiting… :dag:

1 like

dank je voor je positieve bijdrage nanine!..wel heel nuttig om te lezen :cheer:

Ik heb de minder inhoudelijke zaken verwijderd, want het vormde alleen maar een negatieve spiraal. In sommige posts zitten zeker wel goede tips, wellicht niet altijd waar de TS op zat te wachten, maar aan de andere kant: als je alleen maar informatie verwacht die je al kent, dan open je geen topic. Doe er je voordeel mee en als de informatie je niet aanstaat, leg je het naast je neer. De opmerking om Spaans te leren zou ik zeker geen belediging voor je intelligentie noemen. Naast dat het verschrikkelijk arrogant klinkt, kan ik uit ervaring stellen dat je niet anders kan dan de lokale taal leren. Met een grote intelligentie zou een taal leren juist sneller en makkelijker moeten verlopen.

Succes,
Jurjen

Einde gedoe…

Beste Lezers,

Misschien dat het nog wil lukken om de topic te herstarten na alle malaise en wederom te vragen aan die lezers die met ervaringen zitten, dromen, verlangens, ideeen , etc om naar Uruguay te gaan en deze te willen delen.

Ik ben niet bang om negatieve ervaringen te lezen. Jouw ervaring is de jouwe, maar het doel is wel om juist te kunnen lezen waarom je het wel graag zou willen, of wellicht al mee bezig bent.

Fijne dag…

Emjaynl

Ik kan me goed voorstellen dat je naar Uruguy wilt emigreren. Onze camper staat daar momenteel. Dat wil zeggen dat we van daar terug naar huis zijn gegaan en er weer terug komen na de Europeese zomer. Het is niet een spectaculair land wat natuur en cultuur betreft, maar het is er héél prettig. Relaxed, veel mooie kust, erg leuke plaatsen en enorm afwisselend. Montevideo heeft veel te bieden en straalt toch iets provinciaals uit.
Wij zijn al naar
Frankrijk geëmigreerd en gaan dus niet nog eens naar een ander land, maar ik kan het iedereen aanraden.

1 like

Wat leuk Laplano! bedankt voor je reactie!. :kus:…

Hebben jullie heel Uruguay doorkruist met de camper? Ik hoor dat Atlantida een plek is waar steeds meer mensen zich gaan vestigen. Ik wil het ook graag bezoeken.

Wat vinden jullie van Punta del Este?..
Ik had mij voor het vestigen meer daarop gericht…ookal is het op de zomermaanden na wat doods. Maar ik hou wel van de rust en ruimte,

Nee we hebben Urugay niet helemaal doorkruist omdat het de laatste twee weken waren van ons halfjaarlijks verblijf in zuid Amerika. Atlantida ken ik dan ook niet.
Punta del Este is leuk om gezien te hebben en om af en toe naar toe te gaan. Het is zonder meer een planologisch modern wondertje. Het is echter hoofdzakelijk voor de Argentijnse happy view. Er zijn leuke en eenvoudiger (dus ook goedkoper) mogelijkheden aan de kust. Je moet niet vanuit Nederland beslissen, maar gewoon de tijd nemen om alles te zien en op je in te laten werken.

Ja ben ik zeker van plan hoor…ik heb nog tot 2014 en heb nog verschillende bezoeken gepland staan :-).

Hoi emjay,

Hoe is de stand van zaken nu omtrent Uruguay?
Ik heb zo ook mijn plannen en hen toevallig ook dezelfde afkomst als jij

Buenas tardes,

Ik ben ook benieuwd of je plannen al concreter zijn. Ik kom zelf net terug van een spoedbezoek aan Uruguay. En elke keer als ik op het vliegveld van Carrasco sta is het moeilijk weer te vertrekken. Heb al een keer emigratie serieus overwogen en nu spookt het ook weer door mijn hoofd.

Tot ca een halve eeuw geleden gingen de mensen ook emigreren zonder het land ooit gezien te hebben dus waarom zou dat nu niet kunnen. En dankzij het internet kun je al heel wat wijzer worden dan de mensen vroeger konden en heeft Emjay geen slechte keus gemaak vind ik! Uruguay is een heerlijk ontspannen land, niet spectaculair qua landschap maar wel heerlijk om daar te wonen lijkt me. Wij gaan toch minimaal 2x per jaar voor een weekje naar Uruguay zelfs de grensbeambtes zijn vriendelijk!) en vind het altijd weer een heerlijk gevoel zodra we de grens over rijden.

Hallo emjaynl,

In je berichten van 2011 wordt gesproken over 2014. Ik ben heel benieuwd of je dit jaar al naar Uruguay bent geweest of misschien nog gaat.

Saludos!

Amedida
Argentinië en Uruguay maximaal beleven!

Post is inderdaad uit 2011. Slotje erop denk ik!

Hoi Emjay,

Ik loop sinds 10 jaar te plannen wat en hoe. Ik wil al zo lang weg uit Nederland. Nu is het liever vandaag dan morgen.
En ja ik ben zelf 5x in Suriname geweest. Dat land ken ik beter dan Nederland :slight_smile:
Mijn broer is geëmigreerd naar Costa Rica. Echter daar is het qua immigratie zo streng geworden.
Ik heb mijn oog laten vallen op Uruguay. Ik heb al een tijd lang over andere landen en mogelijkheden gelezen. Ik wil
zoal weg uit de EU.

Dus voor mij is het even van waar, wanneer en hoe…

Zoals Rutgersuiker hoger al aangaf. Post is uit 2011 …

Een mooie gelegenheid dus voor de starter van het topic om eens een update te geven :slight_smile: We doen hier niet zo snel aan slotjes, we zijn geen Fok! :smiley:

Oké, haha ! Gelijk heb je :chin:. 'k Ben natuurlijk ook benieuwd …

Hallo De Redder,

Als je Spaans in orde is kun je via landenforum Uruguay officiële emigratie-info vinden. Zie Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Saludos,
Amedida

Argentinië en Uruguay maximaal beleven!