emigreren naar Uk

HAllo allemaal…
Ik was gewoon ff aan het zoeken naar info en kwam op deze site…Ik zit namelijk ook met een probleem…
Mijn man is sinds eind 2004 ziek…Hij heeft gewoon doorgezet en bleef werken,tot dat hij echt niet meer kon,en hij dus sinds 2007 in de ziektewet zit…
Het is namelijk zo zijn hele onderrug is bechadigd,zijn tussenwervelschijven zijn inmekaar gezakt…Naar verschillende klinieken gegaan,via de bedrijfsarts…een heel dik medich dosssier hebben we nu verschillende MRI-scans gehad…Naar verschillende fysiotherapeuten gegaan.maar er is geen oplossing voor hem…Ze zijn na 4,5 jaar achtergekomen dat hij de ziekete van scheuremann heeft.
Nou om het kort samen te vatten…Mijn man kan niet eens 15 min staan.lopen.zitte…We hebben nu bij de UWv een WIa aangevraagd,maar volgens hen moet mijn man gewoon werken…
Mijn man ziet het helemaal niet meer zitten en dacht eraan om dan maar naar de Uk te verhuizen…
We hebben 3 kids maar ja mijn man kan niet werken terwijl de UWV zegt dat hij dat wel moet doen…
Mijn vraag is ,is er kans dat we daar een uitkering ,plus een huis kunnen krijgen van de gemeente,zodat we gewoon normaal leven gaan leiden,zonder al dit stress.Mijn man is zijn leven gewoon zat.
Hoe gaan ze in de Uk om met mensen die ziek zijn?We hebben wel familie in Blackburn… Maar wat gaan zij kunnen doen,alleen een beetje vertellen van de supermarkten enz zij hebben ook eigen leven
Kan iemand mij aub helpen?