Goedenmiddag mijn naam is Chris en ik ben van plan te emigreren naar Mexico,
ik heb mezelf voorgenomen een jaar uit te gaan proberen waarna ik langer blijf als alles
goed loopt.
Ik zit op het moment te kijken naar gebieden zodat ik vanuit daar kan kijken naar baantjes,
ik ben zelf half dominicaans en half antiliaans dus ik ken de taal al aardig en naast dat is mijn Engels uitstekend.
Heb ervaring in het klant contact en in het begeleiden van groepen door mijn achtergrond (jongerenwerk/kinderwerk o.a.).
En kan iemand mij vertellen hoe het zit met inschrijven bij de ambassade (voordelen nadelen) en of het mogelijk is om alsnog in Nederland ingeschreven te blijven ivm verzekeringen enz.
Ik hoop dat ik genoeg heb kunnen vertellen en graag vertel ik meer als dat nodig is.
Verschillende plaatsen zijn erg leuk in Mexico. In het algemeen zijn Cancun, Playa del Carmen, Puerto Vallarta, D.F. en Cabo het meest in trek. Maar er zijn natuurlijk nog veel andere plaatsen die ook heel leuk zijn en veel expats hebben. Op FB kan raad ik je aan om te kijken bij ‘Nederlanders in Mexico’.
Ik woon en werk zelf als makelaar in Playa del Carmen en vindt het er leuk. http://www.playahouses.com
Emigreren naar Mexico is verleden jaar wat ingewikkelder geworden maar nog steeds mogelijk. In het algemeen moet je eerst werk vinden in Mexico en dan de vergunning in Nederland (buitenland) bij de Mexicaanse ambassade aanvragen. Ik dacht dat als je langer dan 6 maanden uit Nederland begeeft, dat je je dan moet uitschrijven. Moet je even checken want ik woon zelf al meer dan 10 jaar niet meer in Nederland.