Emigreren naar Kreta.

Wij hebben het plan getrokken begin volgend jaar (2013) op Kreta te gaan werken en wonen. Heeft er nog iemand waardevolle tips en links?
Alvast bedankt.

Hallo Edith!

Ik ben een Belgische en woon al 12 jaar op Kreta (ben met een Griek Getrouwd, klassiek verhaal,…) Ik woon in het zuiden in het dorpje Kamilari, dichtbij Faistos en Matala. Als ik je met iets kan helpen van informatie ofz doe ik dat graag hoor!
Vraag maar!

Vriendelijke groeten,
Ilse

Hoi Ilse, leuk om van je te horen. We hebben na jaren verlieft zijn op Griekenland besloten om te gaan emigreren. Niet de perfecte tijd misschien, maar er is altijd wel een reden te verzinnen om het toch maar niet te doen…
Nu willen we ervoor gaan! We hebben een dochter van 15 jaar en voor ons is het erg belangrijk dat zij een goede opleidung krijgt, ze zit in de 4e van het VWO (atheneum). Hoe is het geregeld op kreta (Heraklion), wat zijn haar mogelijkheden? Dit is nu ons grote vraagstuk, haar toekomst is natuurlijk erg belangrijk. Ze is overigens al begonnen met griekse les!
Alvast bedankt,
Groetjes uit het koude Nederland, Edith

Hallo Edith,

Ik heb zelf 2 jongens van 9 en 10 jaar, ze zitten nu op de lagere school, het is zeker heel anders dan in Belgie maar het gaat ook.
Hier ga je na de lagere school naar Gymnasio voor drie jaar en dan Lykio voor 3 jaar. Mijn oudste gaat over 2 jaar naar Gymnasium en om eerlijk te zijn ben ik daar wel wat ongerust over, maar dat zijn ouders in Belgie waarschijnlijk ook :slight_smile:
Gaan jullie in (rond) het centrum van Heraklion wonen?
In Heraklion zijn er ook privé scholen maar die zijn wel duur, ook is er een Nederlandse school maar die is eigenlijk als extra bedoeld, dus daar gaan de kinderen 2x per week naartoe buiten de gewone school, maar misschien kunnen die wel iets betekenen of goede raad geven in verband met de Griekse scholen want ze zitten echt in het centrum van Heraklion en kennen de verschillende scholen veel beter dan ik.

http://users.otenet.gr/~ntctulp/school.html

Je mag me altijd mailen als jullie met vragen zitten:

ilse@crete-home4u.com

Groetjes,
Ilse

hoi wij zijn Henry en Els en willen ook naar Kreta Emigreren maar krijgen hele Sterke verhalen te horen over dat het met somige dingen erg lastig zal zijn zoals bankrekening openen daaro enzo dus hopen hier meer informatie van ervaren mensen te krijgen die wel juiste informatie kunen geven groetjes