Hoi ik zal mij even voorstellen. Ik ben Nathalie, moeder van 3 kinderen. 1 van 11 en een 2ling van 4. Mijn man en ik zijn van plan om te emigreren naar Ibiza met de kids. Na jaren erover praten willen we het nu gewoon gaan doen! We komen nu al enkele jaren op het eiland en het is inmiddels ons thuis geworden.We hebben er nu in principe een jaar voor uitgetrokken om alles omtrent werk, huis, scholen etc rond te krijgen. Alle tips en trics zijn meer dan welkom.
Hoi Nathalie,welkom op wereldwijzer!
Nou leuke toekomstplannen,naast het feit dat u een aantal zaken vooraf dient te regelen zoals bij uw laatste woongemeente te laten uitschrijven uit Nederland en hen in kennis te stellen van uw verhuizing c.q. emigratie naar Spanje.
Ook nog ff zeggen,op het moment dat u zich laat uitschrijven uit Nederland wordt uw zorgverzekering beïndigd.
Zorg zelf direct voor een nieuwe verzekering in uw toekomstige woonland of overweeg een tijdelijke (emigratie) verzekering.
Als je verblijft in Spanje langer dan 3 maanden dan moet je een NIE nummer aanvragen , ook bent u als EU-onderdaan verplicht zich persoonlijk te melden bij de vreemdelingendienst (Oficina de Extranjeros) van de provincie waar u verblijft.
Ik veronderstel dat je nog met een rits vragen zit ? wel je kan altijd een berichtje posten in het Spanje Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je verhuisplannen, Nathalie !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.