Hallo!Ik ben nieuw op dit forum,Firre is de naam.Ik zoek informatie ivm huren en wonen in egypte!Mijn bedoeling is aanvankelijk voor 1 jaar te huren (ter kennismaking van lokale cultuur en leefwereld) en daarna een vaste verblijfplaats zien te vinden (oost-zuidoost kuststreek…;bvb. Hurghada,Mars a Salaam…).Ik verbleef afgelopen decemb er een 2-3tal weken in Hurghada,Luxor met bezoek aan differente historisch bekende oorden e.d…!Komende maand,april,is mijn volgende trip naar Sharm el Sheik,Gizeh,Cairo…Mijn bedoeling is echter een woonst in het oost-zuidoosten (kustomgeving).Alle informatie en tips zijn zeer gegeerd!Alvast bedankt voor reacties op nijn berichtje!Groetjes…Firre!:wereld:
Heel verstandig om eerst een jaar te gaan huren. In dat jaar kun je een beetje peilen hoe het is om er daadwerkelijk te wonen. Ik zelf woon in Luxor en moet je zeggen dat ik na twee jaar nog steeds vaak met mijn oren sta te klapperen wat betreft de ondoorzichtige wedgeving en het moraal van de gemiddelde Egyptenaar. De cultuur is zo ontzettend verschillend dat je je onmogelijk een voorstelling kan maken hoe het is om er te zijn zonder vakantiegevoel.
Dus pak dat jaar en zie hoe het bevalt!
1 like