Onze zoon en Filipijnse familie wonen in de Filipijnen. Zouden ook graag ginder gaan wonen,wij wonen al 14 jaar in Spanje.
Sorry, verkeerd antwoord getikt. Maar ben toch (te) benieuwd, wat willen jullie? Ons dit alleen mededelen of informatie. Maar dat lijkt me niet, nu jullie familie al daar woont. En anders eens rondkijken op het Filipijnenforum. Succes.
Neem aan dat jullie gepensioneerd zijn ? Zijn in Filippijnen speciale visa voor langdurig verblijf voor gepensioneerden te krijgen. Maar je kan er natturlijk ook eerst gewoon op toeristen visum heen , dan kan je als je steeds verlengt ook al bijna 2 jaar blijven. Ik weet niet of je er ooit bent geweest , maar het is natuurlijk heel verschil met Spanje.
Want hoe je het ook draaid of keerd het is nog steeds een derde wereld land.
Ik snap nog steeds de bedoeling van deze posting niet. Als je er al een zoon hebt wonen, kan die toch wel achter de nodige informatie komen?
Bedankt voor de antwoorden, ja zijn gepensioneerd en vertrekken maandag voor 3 maanden naar Buguey in het noorden waar ons familie woont.
We zullen eens uitkijken, na 3 maanden verblijf aldaar zullen we ons kunnen voorstellen hoe het leven daar is. Natuurlijk is het leven daar helemaal anders. Maar we zouden profiteren om weer korter bij de familie te zijn. hebben alleen onze zoon en Filipijnse schoondochter en een héél mooie kleindochter. We weten nog niets van hoe of wat en daarom neus ik hier rond. En hopelijk helpen jullie om ons door die mallemolen te krijgen.
Want amaai, dat is daar een mallemolen! Groetjes!
Willem, hij woont er nu 2 weken. Sorry hoor! Dus is nog een debutant en zijn vrouw woonde ook 15 jaar in België!
Ja, nu snap ik het. Het leek alsof hij er al langer woonde. Enne, ben je al naar het Filipijnenforum. Daar zitten de mensen die het weten!
Ken ik niet die plaats waar jullie heen gaan. Of het moet verkeerd geschreven zijn , dat je Baguio bedoeld ? Dats een hele bekende plaats in het noorden , hoog in de bergen gelegen en dus stukken koeler dan de rest van Filippijnen.
Vroeger toen er nog geen aircon was verkasten rijke filippinse families in de zomer van Manila naar Baguio voor 3 maanden om de hitte van de hoofdstad te ontvluchten.
In het noorden van Filippijnen zijn de rijstterrassen en de daar wonende Ifugao bergstammen een leuk toeristisch uitje.
Succes daar en eerst maar de jetlag zien te overwinnen, vind ik altijd wel heftig 8 uur tijdsverschil om te wennen
Korikong, is wel degelijk Buguey! Kijk maar op Wikipedia!
Met vrij uitzicht op Taiwan
Haha , en ik maar denken dat het een spellingsfout was. Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord deze plaats ! helemaal in het noorden langs de kust van de Cagayan provincie. Nooit geweest daar ,maar de stranden Van Pagupud daar in de omgeving zijn mooi en vrij bekend in Filippijnen. Als je de gelegenheid heb zou ik zeker ook een tripje naar de Batanes eilanden maken tussen Taiwan en Filippijnen in.