emigreren na zomer 2010 naar Portugal

Ik heb serieuze plannen om volgend jaar te verhuizen naar Portugal, buurt van Faro en omstreken.
Op het moment ben ik op zoek naar onderdak en werk te vinden in dat gebied.
heb je misschien ideen voor me laat het me weten aub!

Groetjes, Christie:zon02:

Als je van af nu tot aan de tijd dat je gaat (dat is dus ongeveer een jaar)elke maand ongeveer €300 spaart dan kan je daar een half jaartje van leven in Portugal als je niet te veel gekke dingen uithaalt. Ga je intussen solliciteren en dan kan je meestal in de zomer wel een baantje vinden in de Horeca. ben je daar eenmaal een beetje ingeburgerd, leer je mensen kennen dan gaat de rest vanzelf. Succes is verzekerd als je er helemaal achter staat en niets je laat tegenhouden.

Wij, mijn vrouw en ik gaan ook volgende jaar naar Portugal verhuizen, vandaar mijn reactie. One must, l;eer de taal.

Groetjes, Robert.

Bedankt voor je reactie!
Ik ben zelf half portugees dus de taal lukt wel moet alleen wel de grammatica en alles leren maar dat lukt wel hoor.
waar gaan jullie wonen als ik vragen mag?

Waar wij gaan wonen is juist de grote vraag, we wilde eerst in de buurt van de Algarve gaan wonen, maar op dit moment kijken we ook naar huizen in de buurt van Coimbra en Oliveira do Hospital.
Wij willen eerst voor een jaar een huis huren en dan daarna zien we wel. We gaan 18 september naar Portugal om daar eens rond te gaan kijken en wie weet vinden we wel iets. Waar ben jij van plan te gaan wonen? Heb jij al definitieve plannen? Ik ben wel nieuwsgierig naar andermans plannen, wie weet kan je dan nog leren van elkaar. Ik hoor graag van je.

Groetjes, Robert en Svetlana.

Ik had mensen bij mij thuis (ALGARVE) die ook op zoek waren naar een huis en een job (zijn nu reeds weg (hebben een eigen huisje gevonden) die hebben 2 maanden rond gereden en hebben uiteindelijk een job gevonden,dus je moet toch op enkele maanden rekenen om iets te vinden.Kan je alleen maar zeggen dat ik U een goedkoop onderdak kan aanbieden.
Ik zou zeggen doen want we hebben altijd zon.