emigreren en werken in Turkije

Even een vraag voor de Turkije kenners onder jullie:

Wie weet er of er in Turkije werk is voor mensen met een opleiding
in de alternatieve wereld?

Massages in de hamam is niet t zelfde hoor, maar ik denk zo dat de duitse
toeristen er best interesse in hebben.Denk dan aan aromatherapie, voetreflexologie, reiki enz.

Wie geeft mij antwoord?Ben benieuwd naar reacties
Groetjes Carine

oei dat vind ik een moeilijk… ben benieuwd wat voor reacties je hierop krijgt… ik zou het echt niet weten… moet ook eerlijk zeggen dat ik in antalya nog nergens iets alternatiefs zoals jij het zegt ben tegengekomen… maar aan de andere kant, t zal er vast wel zijn…

ik hoop dat er iemand is die het wel weet :wink:

Hoi Carine,

Zijn wel resorts met Spa-centrum waar ze aromatherapie, voetreflexologie, ayurveda etc. aanbieden.

groet Marion

Ik zou graag een maand of 2 maand naar Turkije willen, niet voor vakantie maar gewoon om nog beter de cultuur, de taal , enz… te leren kennen en om er hier even tussenuit te zijn, is het mogelijk om een job te hebben ondertussen daar ? Moet niet héél véél verdienen…gewoon om me bezig te houden zo en mn vliegticket terug naar huis te kunnen betalen…
Weet iemand hier meer over ?

Hoi
afgelopen jaar in Turkije
was er in het hotel waar ik zat een spa center
met heel veel van zulke dingen,
reiki stond er tussen en weet ik wat nog meer
dus er zijn zeker hotels waar ze dit hebben
Wow World Palace zat ik,
heet nu geloof ik: One World Resort

Ik woon in Side en hier zijn diverse 5 sterrenhotels met de faciliteiten waar jij over schrijft. Op de stranden zijn ook kleine gelegenheden waar men voetreflexologie uitvoert.
Als je werk zoekt in die branchr denk ik dat je het best contact kan zoeken met de 5 sterren hotels via bv hun site´s.
Of je huurt een ruimte en begint voor jezelf. Dit is ook heel haalbaar (spreek uit ervaring, wij hebben zelf een restaurant)en ik denk dat je een lagere huur hebt als je zelf een ruimte huurt dan dat je een bepaald percentage afdraagt aan een hotel.

Hartelijk bedankt voor jullie reacties, ik ken in Side iemand die n hamam beheert en hij zegt mij eerlijk, er staat aromatherapie en voetreflexologie op de lijst, maar hij gebruikt zeg maar, nep olie en een massage is toch voetreflexologie, met andere woorden, hij schrijft t op de kaart, maar professioneel is het niet. En Dilek, een eigen restaurant, moet je dan papieren hebben? Mijn man is jarenlang chef kok geweest, is misschien ook wel interresant voor ons.
groetjes en hopelijk nog veel meer info, Carine

Hoi Carine,

Nee, je hoeft hier geen horecapapieren van Nederland voor te hebben.
Diploma´s van hier hoef je ook niet te behalen, je moet alleen een heleboel vergunningen aanvragen. Maar ook dat gaat.

Groetjes Dilek

@ Carine: Lees anders fftje mijn reactie in “Turkse Vriendin”, m.b.t. het opzetten van een eigen zaak alhier in TR, m.b.t. voordelen welke komen kijken…indien. Veel Succes alvast!!!

[quote=sevgilim]
Ik zou graag een maand of 2 maand naar Turkije willen, niet voor vakantie maar gewoon om nog beter de cultuur, de taal , enz… te leren kennen en om er hier even tussenuit te zijn, is het mogelijk om een job te hebben ondertussen daar ? Moet niet héél véél verdienen…gewoon om me bezig te houden zo en mn vliegticket terug naar huis te kunnen betalen…
Weet iemand hier meer over?

Reactie Rebelboy verwijderd door beheerder;reden onterechte informatie.

Dit zijn sites waar wij als nederlanders niks aan hebben.

Hans.

nou, ben al veel wijzer geworden, en nog niet veel opgeschoten, heb alleen nog maar meer vragen.
Hoe zit t met een langdurige verblijfsvergunning als mijn man in Nederland blijft werken en ik met de kinderen in Turkije verblijf?
Ik weet dat als ik de kinderen daar naar school laat gaan ze een vergunning van minstens 6 maanden moeten hebben. En hoe moeilijk is dat als mijn man niet in Turkije blijft?
Heeft iemand hier een antwoord op?
groetjes Carine

Beste Carine,

Qua emigreren en werken is enorm veel info op deze site,zie de zoekopdracht.

Indien je persoonlijke vragen hebt of de situatie nader wilt uitleggen dan verzoek ik je om of Franka6,Dilek hetzij mij via onze persoonlijke site contact met ons op te nemen.

Groetjes,

Hans.