Hallo allemaal,
Wij hebben deze zomer een voorakkoord gesloten om vanaf 2016 een B&B in Frankrijk over te nemen.
Mijn vrouw is zelfstandige dus daar stelt zich het probleem veel minder maar …wanneer vertel ik aan mijn collega’s en mijn werkgever dat ik ga emigreren?
Heeft iemand daar ervaring mee en/of goede raad en tips? Waar moet ik op letten (ik vermoed dat het wel zal inslaan als een bom en ik wil ook op een goeie manier uit elkaar gaan).
Dank bij voorbaat.
M en B
Om veilig te zitten:
Er van uitgaande dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt, even precies bekijken hoeveel maanden salaris je meekrijgt als ze je zouden ontslaan. Binnen die periode zou ik het doorgeven zodat je goed zit mocht er kwaad bloed ontstaan. Ik weet dat je zo niet wil denken maar het is soms helaas de realiteit.
Verder zou ik het als werkgever graag zo spoedig mogelijk horen, niemand is onvervangbaar maar een opvolger goed inwerken kan wel lekker zijn.
Ik zou je verder niet al te druk maken, het is jouw leven en jij bepaalt uiteindelijk wat je ermee doet, jouw collega’s en werkgever zullen dat vast wel accepteren.
1 like