Emigratie naar Aruba

Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een baan geaccepteerd op Aruba. Ik moet per 1 maart 2006 al beginnen en moet dus nog veel dingen gaan regelen. Heeft er iemand tips waar ik aan moet denken bij emigratie naar Aruba?

Groetjes,
David

Hallo David,
Gefeliciteerd met je baan! Spannend hoor en erg leuk! Ik lees dat er veel mensen zin die een bepaald boek adviseren te bestellen wanneer je plannen hebt te vertrekken naar de Antillen maar of dat ook voor Aruba geldt, weet ik niet. Je zou eens op de site kunnen kijken, www.dosmundos.an

Zou ik je gelijk ook nog willen vragen hoe jij aan deze baan gekomen bent. Wij hebben namelijk ook plannen om richting de Antillen of Aruba te vertrekken, en zouden heel graag tipt krijgen van mensen mbt werk, huisvesting etc. Heb jij nog tips voor goede vacature-sites of bedrijven om aan te schrijven etc.?

Succes en bedankt!
Heleen

Hoi Heleen,

Bedankt voor de tip!

Ik ben aan mijn nieuwe baan gekomen door mijn CV op internet te zetten (www.nationalevacaturebank.nl). Daar heeft mijn nieuwe werkgever op gereageerd en van het een kwam het ander. Je kunt het wellicht op deze manier proberen, vermeld wel dat je graag op de Antillen wilt werken.

Succes!
David

Bedankt en veel succes!

Heleen

hoi Heleen en Joost, in mijn glazen bol zie ik jullie al helemaal op Aruba zitten!!! Nu zie ik opeens ook dat wij op visite zijn, ha ha.
Gr Hilde en Marcel

Heleen zei het al, dat boek is heel erg handig daar staat praktisch alles in wat je moet weten.
Gefeliciteerd en heel veel succes!
Ga je alleen of met meer mensen?

Daisy

Heej ik kom zelf oorspronkelijk uit aruba. Heb daar 7 jaar gewoont alleen mijn hart zegt dat ik naar aruba moet gaan en dat ik het ook wil. Me zus is daar ook naar toe gegaan en eigenlijk heb ik daar al me familie zitten… me broertjes nichtjes en neefjes… alleen er is een probleem werk en wonen kan ik denk ik bij me pleegvader doen die heb wel een groot huis. maar het werken ennnn me relatie ik zou zo graag daar naar toe willen alleen me vriend wil dat niet vanwege zijn ouders:-(Das ook wel begrijpelijk… Maar tog kies ik nu voor hem of even voor mnezelf of kan ik misschien rouleren ofzo?? Is er geen huis met allemaal mensen daar die op aruba willen wonen soort studenten huis… :-)ik hoop dat ik er zelf uit kom… want me vriend ziet dat niet zitten… dat is erg jammer vind ik… Nou hoop wat van jullie te horen! Groetjessss

Beste David,
Ik heb een baan geacepteerd en ga begin 2011 naar Aruba, zou je zo vriendelijk willen zijn om mij wat tips te geven m.b.t. verzekeringen, verhuizen, woning op Aruba etc. etc
mvrgr,
Leo

Contact via privébericht.

Je zult waarschijnlijk een auto gaan huren of evt met de bus, maar zonder vervoer kom je hier nergens! openbaar vervoer is niet super, dus een auto is eigenlijk gewoon nodig…

@Arham … fijn dat je de moeite hebt genomen om te reageren. Het topic is echter 5 en zelfs 10 jaar oud dus ik denk dat de vraagsteller al een antwoord heft op de vraag.
Het is altijd handig om eerst even te kijken hoe oud een topic is waar je op reageerd.

grtz Q