El Gouna vanaf 8 sept.

8 september gaan wij ( mijn man en ik 40 en 43 jaar )
naar el gouna
zijn er nog meer die daar heen gaan in die periode of die er zijn geweest

en wie heeft er tips om te doen en te zien ?

wij gaan begin november en we zouden best ook wel wat tips willen krijgen
we hebben gelezen dat een uitstap naar cairo zo een 500 km ver is dat is dus redelijk zwaar volgens mij maar we zouden zo graag die pyramiden zien maar volgens mij moet er elders zeker even leuke dingen te zien zijn die wat minder ver liggen mvg

ik zal je dan aanraden om een dagtocht naar Luxor te gaan maken. Op tijd vertrekken smorgens want de rit is wel 5 uren lang maar je ziet echt veel op zo’n dag. Tempel van Karnak, van Hapchetchut, kolossen van Memnos, Konigsvallei, de Nijl, echt een aanrader.

Ik vind zelf Cairo voor een dag te weinig, het kan wel maar…

Veel plezier!

groet Clejo

ik ben vaker in el gouna geweest, de vraag is even waar je voor wilt gaan, cultuur of wateractiviteiten? El Gouna zelf is een (prachtig) oord, maar pas 20 jaar ‘oud’…

Voor cultuur ben je inderdaad aangewezen op plaatsen waar je een eind voor moet reizen. 1 dag is voor de piramides misschien wel genoeg maar naar mijn mening voor de tempels in Luxor wel erg weinig…afgelopen kerst heb ik hiervoor een nijlcruise gemaakt en waren 3 dagen nog te kort!
El Quseir is een authentiek plaatsje (ongeveer anderhalf uur met de auto) met een fort als bezienswaardigheid (toen ik daar kwam dacht ik…wat moet ik hier nu doen? maar de gids heeft ons een interessante rondleiding van anderhalf uur gegeven. Wil je even iets heel anders dan is rootscamp een aanrader. www.rootscampredsea.com Rust, ongerepte natuur (prachtig koraalrif en ik heb er 3 weken geleden nog 2 keer met een dolfijn gezwommen. Moeite waard om eens op de site te kijken.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel, anders alvast een hele fijne vakantie gewenst!

Hallo ,
ik ben in juli twee weken met een vriendin in El Gouna geweest. Leuke plaats, waar je kunt uitrusten, naar het strand op Zeytouna Beach gaan, s avonds door de stad flaneren. Verder zijn er genoeg touroperators die al dan niet vanuit het hotel, diverse excursies aanbieden.
Aan te bevelen is een snorkeltour, vaak de kans om tussen de dolfijnen te zwemmen. Twee keer per week zijn er havenfeesten, in de marina’s met live muziek.

veel plezier en mochten jullie nog vragen hebben stel ze gerust, ik antwoord wel
gr Laetitiana