Eind juli/begin aug naar Bali, drukte?

Nou ben ik al redelijk voorbereid voor onze reis naar Bali.
Nu heb ik sommige taxi chauffeurs gemailt…maar zeggen allemaal al vol te zitten.

Ik weet dat je dood gegooid wordt met taxi’s…maar ook in de drukke periode juli/aug?
heb nu het idee dat alle taxi’s al op zijn :retard:

iemand hier al eens in deze periode geweest ,die kan vertellen of er wel/niet genoeg taxi’s zijn in deze tijd?

bedankt alvast.

Wat ik je wel kan vertellen is dat de vasten maanden begin aug is.

De Ramadan is in 2011 inderdaad in augustus, maar aangezien Bali overwegend Hinduistisch is merk je daar eigenlijk niks van.

Er zijn ook voldoende taxi’s in de zomermaanden.

Hallo,
Ik woon in Sanur. Als je in Kuta/Seminyak logeert kan het soms best moeilijk zijn om een taxi te vinden. In Sanur zal dit,ook in deze tijd,echt geen probleem zijn. Even een vraagje… waarvoor heb je een taxi nodig?
Als je tochtjes wilt maken is het echt goedkoper om een auto met chauffeur voor 1 of een halve dag te nemen. Ik kan je een zeer betrouwbare,goed Engels sprekende,uitstekende chauffeur+auto,met veel kennis van de cultuur van Bali aanbevelen.
Ik hoor het wel als je interesse hebt.
Groetjes

[quote=“jenny, post:3, topic:87155”]

De Ramadan is in 2011 inderdaad in augustus, maar aangezien Bali overwegend Hinduistisch is merk je daar eigenlijk niks van.

QUOTE]

Bijna niks dus: je vergeet de Javanen etc. die officieel moslim zijn, maar toch liever een vakantie gaan vieren op Bali…Tijdens de Ramadan is het aantal inheemse toeristen altijd opeens een stuk hoger:cheer:, moet kunnenlol2

Mijn ervaring is dat de meeste Javanen juist naar Bali komen NA de Ramadan, dus tijdens het suikerfeest. Persoonlijk vind ik dat niet storend, maar blijkbaar zijn de meningen daarover verdeeld. Ik ben in ieder geval nooit weggestuurd in een hotel, of bij een tourtje, of iets anders, omdat het vol zat door binnenlandse touristen.

P.S. Een Javaan is uiteraard niet inheems op Bali.

Uiteraard begrijp je best dat ik hiermee binnenlandse toeristen bedoel:p

En degenen die tijdens de ramadan komen zijn alleen in naam moslim en hebben geen zin dat vasten gedoe… Dit weet ik toch uit wat betrouwbare bron, namelijk een Balinese vriend van mij die een hotel(letje)runt in Seminyak en nu al weer voor die periode volledig is volgeboekt met bewoners van Java.

Hallo,
Ik kan je mailtje wat je aan mij stuurde niet meer terugvinden.
Ik heb het 1 keer gelezen maar weet niet meer wat je schreef.
Wil je mij aub. even laten weten of je echt van plan bent om met mijn vriend,als gids en chauffeur,een rondreis in Bali te maken.
Ik zal je dan zijn emailadres en telefoonnummer geven.
Hij kan je ook van het vliegveld halen en je naar je hotel brengen.

Groetjes

Kun je mij ook vertellen wat het kost om jouw vriend als gids/chauffeur voor bijv een dag rond te laten rijden. Wij zijn van de zomer in Sanur voor een week, na een rondreis Java te hebben gedaan en zijn met 6 personen.
Groet Son

Hallo, ik ben verleden jaar eind juli begin augustus op bali geweest, het was geen probleem om een taxi te krijgen, ze klaagde juist dat ze het erg rustig hadden, ze gaven ook allemaal aan het eind van de rit kaartjes, zodat we konden bellen als we weer een taxi nodig hadden.
Afgelopen april in idem dito.

Groetjes