Eigen bedrijf opstarten in Tokyo

Beste forummers,
Wij hebben een vraagje voor jullie. Is het mogelijk om in Tokyo-> Japan een eigen bedrijf op te starten en er zelf in te werken?

Nu mijn partner zijn vader is hotel manager in Tokyo. Hij heeft dus alles geregeld gekregen via zijn bedrijf(Bekende hotel keten in heel de wereld).

Nu voor ons ligt dit anders, we weten reeds dat er normaal een Japanner ‘borg’ voor jou moet staan als je een werkvisum wilt krijgen en dat dit al heel moeilijk is.

Maar hoe gaat dit voor ons in zijn werk. We willen werken in Japan maar dan ook voor ons zelf… Wij zouden de werkgever ook zijn… Is dit mogelijk als Europeaan in Japan een eigen ‘bedrijf’ op te starten? Gaat dit zoals in belgie is het ook met een soort BVBA?

Mensen met ervaring of is dit compleet mogelijk?

Wij weten dat dit zeer ingewikkeld is maar hebben reeds een mooi budget en zouden het toch graag verwezelijken.

Met vriendelijke groetjes:chin:

Na even nog verder te hebben opgezocht en nog wat gelezen te hebben op dit forum.

Ik bedoel helemaal geen IT bedrijf of andere. Het gaat om iets typisch Vlaams. Wij weten dat er al verschillende Belgische dingen zijn in Tokyo. Zoals cafe’s met Belgisch bier , luikse wafels,…

En dat dit erg in de smaak valt ook.

Ik weet ook dat de meeste het sterk afraden etc… Maar hoe begin je aan zoiets? Kan iemand ons helpen. (Niet financieel of banken ofzo.)

Gewoon puur op papieren niveau enz.
thanks