Egypte nat en droog

Als onderwaterfotograaf moet ik gewoonweg wel van Egypte en de Rode Zee houden. Snorkelend en duikend vind je de prachtigste koraalriffen met veel leven en veel kleur. Het ligt allemaal gelukkig binnen handbereik.

Egypte is nog veel meer dan dat. De geschiedenis van de farao’s kan je niet koud laten, de stad Alexandrië in het noorden is nog net zo imposant als duizenden jaren geleden, en de Nijl die zich een weg baant door het zand moet je een keer gezien hebben als je in dat machtige land verblijft.

Onlangs publiceerde ik een boek met reisverhalen met ook een stuk over Egypte boven én onder water. De meest fanatieke duiker zou ook eens het droge zand tegemoet moeten treden om het land nog beter te leren waarderen.

Het boek, met meer spannende en exotische bestemmingen, is terug te vinden via www.ecritures.nu/reizen.

Ondanks de Arabische lente en alle uitbarstingen in die regio hoop ik van harte dat Egypte nog steeds dat aantrekkelijke en hartelijke vakantieland blijft met een ongelooflijk rijke cultuur en historie.

Royan