Hallo allemaal
ik wil 4juli naar Egypte voor 15dagen. Ben nu op zoek naar goede tips voor bestemmingen en excursies (uiteraard zo goedkoop mogelijk).
Vriendelijke groeten Jeffrey
Hallo allemaal
ik wil 4juli naar Egypte voor 15dagen. Ben nu op zoek naar goede tips voor bestemmingen en excursies (uiteraard zo goedkoop mogelijk).
Vriendelijke groeten Jeffrey
Hi Jefklaver4
Juli is wel de warmste maand . het meest aangeraden voor deze periode is aan de Rode zee , Alexandrie of Marsa Matruch.
grtjs. gamela
Bedankt voor je reactie, ik ga idd naar de rode zee!!
Twijfel alleen nog over de plaats ed…
Wat voor een soort excursies had je in gedachte? Een woestijntrip, piramides, tempels?
Wat wil je nog meer doen? Alleen een beetje aan het strand liggen, snorkelen, duiken?
All-inclusive of juist iets kleinschaligs?
Hoi Jenny,
bedankt voor je reactie!!
Ik wil inderdaad piramides bezoeken, een woestijntrip maken, snorkelen en duiken. Van de 2 weken wil ik minimaal een week luieren dus een leuk hotel of appartement aan het strand mag all inclusive hoeft niet.
Hoop dat je me wat leuks aan kunt raden.
Groetjes
Dahab ligt wat ver van de pyramides, maar is een absolute aanrader!
Echt een super dorpje, met geweldig koraalrif en mooie hotels!
Ik ben in Happy Life Village geweest, even wennen maar na een dag waardeer je de unieke ligging en de aardige mensen in het hotel volledig!
Ik ben vorig jaar juli/augustus naar Hurghada geweest, lekker aan de Rode zee, het stadje zelf vond ik op zich niet zo boeiend maar wel mooie stranden en eilandjes in de buurt, en goede uitvalsbasis voor excursies! Ben vandaaruit naar luxor (4 uur met de bus) en cairo (6 uur met de bus) geweest, snorkeltrips gemaakt, met een quad de woestijn in,. erg leuk allemaal!
Wij zaten in het Triton Emipre hotel, in het oude gedeelte van Hurgada, goedkoop, ik betaalde toen €650 voor 15 dagen inc ontbijt en het is een prima hotel…
Groetjes, Sasja
Hoi Sasja bedankt voor je reactie ik ga er zeker naar kijken!!
Groetjes Jeffrey
Hallo Jeffrey,
Ik weet een adembenemende plaats om te verblijven als u afzakt naar de Golf van Aqaba in het voorname naar Nuweiba. Ik heb vorig jaar een verblijf gehad in Ghannah Lodge met 2 vriendinnen na een 2daagse trip naar Jordanie.
Ghannah, wat “paradijs” betekent in het Arabish, ligt genesteld in een groene oase tussen prachtige, gloedrode bergen en een heldere azuur blauwe zee, in El mezzina het oud typisch bedoeiensdorpje van Nuweiba.
Het levert werkgelegenheid aan de lokale bedoeienen en het schitterende zicht is het de ideale plek om de inspirerende natuur te ontdekken, voor expedities naar de woestijn, snorkelen in de Rode Zee of het decor van de bijbelse verhalen bezoeken.
De opvatting van Ghannah Lodge is dat reizen inhoud even de tijd te nemen om door te brengen in een andere cultuur, mensen te ontmoeten met een andere kijk op het leven en de eenvoud van geluk te doorzien.
Een verblijf in Ghannah Lodge betekent niet enkel voor een terugkeer naar de dagen dat een kunstmatige bron van het licht werd beschouwd als een luxe, maar een terugkeer naar het leven in en met de natuur.
Het verbond tussen de sterren, de zee, de bergen en de woestijn maken van haar eenvoud, haar weelderigheid en haar charme.
Ghannah Lodge vervult de nostalgie van de ware reiziger die de cultuur en het land dat hij bezoekt wilt voelen, proeven en gewaarworden.
Ik heb vanuit de lodge prachtige woestijntrips gemaakt en ik weet dat ze ook de mogelijkheid bieden om te gaan duiken in de onbekende sites van het Nuweiba regio. Dus als je graag naar deze lodge wil gaan moet je enkel maar is googlen op Ghannah Lodge of Nuweiba accomodatie.
Als je er naartoe gaat weet ik dat je een fantastische reis tegemoet gaat. Veel succes
a travelgirl
jefklaver4, misschien is het handig/leuk om te vertellen waar je uiteindelijk terecht bent gekomen en wat je er hebt gedaan. Ik zie op dit forum genoeg mensen met dezelfde vraag rondlopen!