Eerste voorbereidingen

(origineel bericht op be-more.nl)

Eerste voorbereidingen

Gisteren ben ik terug gekomen van een korte vakantie naar Engeland, Schotland en Ierland; na alle tentamen stress wat heerlijke ontspanning. Meteen na terugkomst het ik wat dingen voor Be More in orde gemaakt, zoals mijn informatie invullen op de online community, een VOG aanvragen en een pasfoto opsturen.

Ik ben na even in Utrecht geweest en toen naar huis gegaan. Lekker uitgerust, tv gekeken en gegeten met papa. Gelukkig had mama alles uitgezocht over de vaccinaties die ik nodig heb.Vanochtend heb ik wat onderzoek gedaan naar de verschillende soorten Malaria tabletten die in Nederland verkocht worden, en een afspraak gemaakt bij de GGD. Ik had geluk, want ze konden tijd voor me maken diezelfde middag.

Nu heb ik de eerste ronde inentingen gehad (Hepatitis A+B en DTP) en over drie weken krijg ik de tweede ronde (Herhaling hepatitis en buiktyfus!). Het klinkt allemaal heel middeleeuws, maar dat is natuurlijk een van de luxes van opgroeien in een westers land. Ook heb ik een recept voor malaria tabletten gekregen (Malarone) en ben ik doorverwezen naar de TBC kliniek.

De komende paar weken wordt mijn prioriteit het zomer vak dat ik volg, maar langzaam komen de zenuwen voor cambodja wel!

(origineel bericht op be-more.nl)