Eerste (vlieg) reis

Hallo allemaal!

Mijn naam is Sara, ik ben bijna 24 jaar en ik kom uit Groningen.
Dit jaar ga ik voor het eerst sinds jaaaaaren op vakantie.
Ik ga in mijn eentje op surfkamp in Fuerteventura in augustus, dat betekent dat ik niet alleen voor het eerst op een surfplank zal staan, maar ook voor het eerst in mijn leven met het vliegtuig moet en dat voor het eerst ook allemaal zelf moet regelen.
Omdat ik echt een reisn00b ben, dacht ik dat ik hier wat wijzer zou kunnen worden. Met name vliegtickets boeken vind ik eng. Wat is betrouwbaar en wat niet, waar moet ik op letten, kan ik het beste bij de maatschappij zelf boeken en hoe kan het dat de prijzen zo uiteen lopen?
Kortom; Ik hoop dat ik op dit forum wat antwoorden vind. En natuurlijk gezelligheid:P

Hoi Sara,
Welkom op wereldwijzer,
Nou geweldig dat je voor het eerst gaat vliegen Sara!
Vliegen is echt hartstikke leuk alleen wordt het daarboven soms een beetje eentonig door het raampje… (‘wat lijken die wolken allemaal op elkaar?’)Overigens, als je een schermpje hebt in je stoel verveel je je niet hoor Staan alle nieuwe bioscoopfilms op, spelletjes etc
Waar je wel last van kan krijgen, zijn je oren. Zelf neem ik altijd een paar zuurtjes mee, die kan je net na het vertrek en net voor de landing nemen, dan blijven je oren open. Ook kan het in het vliegtuig best koel zijn, neem een vestje mee in je handbagage. Over wat je wel en niet mag meenemen aan vloeistoffen ed kun je het beste kijken op de site van schiphol zelf.
Verder, vooral achter de douane op Schiphol is het heel leuk, ga dus op tijd door de douane heen en ga lekker shoppen.
Voor betrouwbare websites voor vliegtickets kan je misschien is surfen op Cheaptickets.nl is een uitstekende site waar u alle vluchten mooi gebundeld krijgt, ook de low cost vliegmaatschappijen!. Cheaptickets is een betrouwbare partner met een degelijke klantensupport. Binnen de minuten na bestellen krijgt u uw e-tickets per email!
Ook www.vliegtarieven.nl alsook www.tix.nl (vergelijksite waar je de beste prijzen ziet voor goedkope vliegtickets)zijn betrouwbaar.
Indien je nog wat informatie wilt over vliegtickets,dan kan je ff kijken op deze vergelijksite, hier aan klikken
Nou ik las dat je op vakantie gaat naar Fuerteventura Sara?
Corralejo is een toeristische stad, dat aan de noordzijde van het Canarische eiland Fuerteventura ligt, in de gemeente La Oliva. Corralejo is niet ver verwijderd met de boot van het Canarische eiland Lanzarote.
Corralejo is een populaire badplaats met veel mogelijkheden voor watersport, zoals windsurfen, kitesurfen en golfsurfen.
Ten noorden van Corralejo ligt een klein vulkanisch eiland, Isla de Lobos dat zo goed als onbewoond is, met een vulkaantop van ruim 120 meter hoog. De omgeving van Corralejo heeft veel weg van de Sahara en is omgeven door haar vele zandduinen die tot aan zee uitlopen in zandstranden. Corralejo ligt ca. 35 km van het vliegveld van Fuerteventura en ca. 30 km van de hoofdstad Puerto del Rosario. Deze stad heeft haar bekendheid mede te danken aan het lange zandstrand (ca. 12 km). In het achterland van Corralejo ligt het natuurpark El Jable, dat bestaat uit stuifduinen.
Indien je nog vragen hebt over Fuerteventura,dan kan je altijd een berichtje posten in het Spanjeforum hier op wereldwijzer.
Suc6 nog met je eerste vliegervaring,Sara!!
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van het strand in Fuerteventura

groet,georgessiam.