Volgend jaar willen wij met de camper een tocht maken door B.C. en Alberta.
Wie heeft er ervaringen mee en zou mij kunnen helpen aan een lijst van
eerste benodigdheden die niet standaard in een huurcamper aanwezig zijn.
Als je eerst een boodschappenlijst moet maken en dan deze nog halen, ben je al gauw een halve dag verder
en dat is jammer van de tijd, vind ik.
De lijst hangt vooral af van de camperverhuurder maar doorgaans zal ze zeer beperkt zijn. Meestal kun je voor een gering bedrag spullen erbij huren (toaster, campingstoeltjes etc). Wellicht aan te bevelen, een set extra lakens en handdoeken en theedoeken.
Het is niet nodig om in NL zaken aan te schaffen voor je camperreis.
De inboedel van de camper is dusdanig compleet, dat je echt niet direct om iets verlegen zit. Het ligt er wel een beetje aan bij wie
je de camper huurt, maar ook bij de “budget”- verhuurders als Four Seasons is het over het algemeen prima voor elkaar. Dat geldt ook
voor de lakens en het beddengoed. De enige bij wie wel eens wat tekort kwamen(ook aan kwaliteit) was Cruise Canada.
Als we iets nodig hebben aan handdoeken, thee-of keukendoeken kopen we dat onderweg bij b.v. Walmart of Canadian Super Store.
De inventaris kits zijn ook meestal wel te bekijken op de sites van de diverse verhuurders.
Hallo Annelies,
Wij zijn afgelopen juli met de camper 4 weken door BC en Alberta gereden. ik had van thuis wat extra handdoeken en een set dekbedhoezen meegenomen om daar de (dunne) dekens in te stoppen. De handdoeken heb ik eigenlijk niet echt nodig gehad omdat we voldoende handdoeken van de verhuurder (Canadream) hadden gekregen. En we hadden regelmatig een camping met wasgelegenheid om de handdoeken te wassen en te drogen. Ik vond het dekbedovertrek wel heel handig omdat we een soort dunne fleecedeken hadden gekregen maar dat is natuurlijk persoonlijk. Verder had ik nog een afdruipmatje en soort douchematje (gekocht bij big bazar voor een euro) meegenomen, dat weegt niks en was eigenlijk wel heel handig. Ook had ik vaatdoekjes meegenomen maar ook deze waren voldoende aanwezig. Wel is het handig om eigen theedoeken mee te brengen want die dingen die wij in de camper hadden waren net nieuw en die drogen dus niet af…
Verder kun je ter plaatse alles krijgen als je nog iets mist.
Veel plezier met de voorbereidingen, het is een prachtig land en wij zouden graag weer terug willen.
gr. Dorien