Hai!
Hier een paar moeilijke vragen waar je goed over na moet denken (over reizen).
Kan jij ze beantwoorden en uitleggen waarom?
- In welk land vind je de inwoners het aardigst?
- Naar welk land zou je nooit toe verhuizen?
- Welke taal wil je leren spreken?
- Als je een wereldreis mocht maken, en je 10 landen mocht bezoeken, welke worden dat dan?
- Ben je bang voor vliegen en heb je wel eens iets engs in het vliegtuig meegemaakt?
- Aan welke mensen erger je je op vakantie?
- Welke bezienswaardigheid viel je tegen?
- Wat is het mooiste land ter wereld?
- In welk land zou je ten huwelijk gevraagd willen worden?
- Waar is het eten het lekkerst?
- Welk land in Europa vind je het mooist?
- Wat zijn de eerst komende vakanties?
- Wat is de mooiste vakantie ooit geweest?
Nu ga ik ze zelf proberen te beantwoorden…
- Indonesië, daar zijn ze altijd bereid om je te helpen. Wij mochten zelfs bij mensen slapen, terwijl ze ons niet eens kenden… We hadden alleen een slaapplek, dus het was niet nodig.
- Frankrijk, omdat ik het nooit voor elkaar krijg om goed Frans te praten. Dat terwijl Spaans en Italiaans wel goed gaat.
- Zweeds, mijn familie woont in Zweden en daarom wil ik het ook kunnen. Kan het nu alleen lezen en verstaan, maar wil het ook spreken.
- Nepal, Costa Rica, Namibie, Mexico, Peru, Brazilie, India, Australie, Rusland, Fiji. (tijdens een wereldreis moet je wel voor het uiterste gaan natuurlijk…)
- Nee ben niet bang om te vliegen. Wel het ik meegemaakt dat het vliegtuig vaart maakte, bijna opsteeg, en toen weer remde, omdat de deur nog open was. En af en toe een luchtzak natuurlijk
- Mensen die te veel doen in hun vakantie en daardoor vergeten te genieten.
- Een drijvende markt in Thailand, want deze was er niet, helaas.
- Sri Lanka, door de cultuur, natuur en de fantastische mensen (en het eten natuurlijk). Dat was ook mijn eerste verre reis (behalve Egypte en Tunesie), op mijn zevende. Toen was ik ook wel overdonderd natuurlijk.
- Maakt niet uit, alleen ergers in een primitief hutje midden in de jungle. Dan vallen er al een paar landen af natuurlijk.
- Azië!!! Alles wat maar met Aziatisch eten te maken heeft is heerlijk, behalve Peking Eend, en een paar vissoorten.
- Zweden, op de botte manier van omgang van de zweden na. (en ik mag het zeggen, want mijn familie is zweeds. Toch zijn de zweden op het eerste gezicht bot tegen toeristen, als je ze beter kent, zijn ze heel aardig!)
- juli/aug: West Amerika, dec/jan: Thailand
- Mooiste vakantie was een rondreis door Kuala Lumpur, Medan (Sumatra), Tobameer (Sumatra), Bandung (Java), Yogjakarta (Java), Bali. Toen was de hele familie mee en trouwden mijn ouders (ik was 12 jaar).
Succes!