Een maand vrijwilligerswerk in Cambodja

Wil jij een maand naar Cambodja en vrijwilligerswerk doen? Ben je tussen de 15 en 25 jaar en ben je beschikbaar in september of november? Of ken je iemand die aan deze eisen voldoet?

Dan is er namelijk nog plek in de groepen van 6 á 7 jongeren die naar Cambodja gaan en in Anlong Khong gaan meewerken aan een vrijwilligersproject! Het project wordt georganiseerd door Stichting En Route en gesponsord door Xplore (www.xplore.nl), waardoor de eigen bijdrage slechts € 500,- is!

Door dit project maak je kennis met ontwikkelingswerk, zie je met eigen ogen waarom dit belangrijk is, kan je een steentje bijdragen en vervolgens deze boodschap door geven aan anderen. Naast het vrijwilligerswerk gaan we ook nog wat van Cambodja zien, waaronder een tocht over de Mekong rivier!
Kijk voor meer info op http://cambodjaproject.hyves.nl en geef je op via [EMAIL=“enroute@chello.nl”]enroute@chello.nl

kijk ook op www.pureforkids.org voor vrijwilligerswerk in Cambodja

‘’'slechts 500 euro ‘’ ?? Krijg je die of moet je die betalen ? Ik weet dat vrijwilligerswerk vaak wat geld kost als eigen bijdrage maar dit slaat alles . Ik weet ook dat er maffiapractijken zijn van 1000 euro per maand maar wie gaat er nou zoveel betalen om te werken???
Dit is pure afzetterij en zou verboden moeten worden.

Hoi Sander,

kijk anders eens op www.cambodia-dutch.org (klik erna het rechter logo), want hier hoef je niet bang te zijn voor bedrog, waarvan ik overigens andere organisaties niet wil betichten, etcetera :idea: Overigens, vrijwilligerswerk kost bijna altijd geld (eigen bijdrage), vooral kost en inwoning. De meeste organisatie’s kunnen dat geld gewoon niet betalen.

Succes!

Hoi, bedankt ,ik heb ze al benadert. Tja ik weet dat een kleine bijdrage meestal wel nodig is , is ook niet erg, dat je voor je eigen kosten betaald. Maar dat is wat anders dan 100 den euro s . Dat is maar een paar euro per dag.

gr sander

Wat een reactie zeg. Je kan je wel wat beter inlezen want een vrijwilligersproject voor 500 euro (dat is dus inclusief vlucht, onderdak, eten, project etc) ga je verder echt bijna nergens vinden. Vaak kost het idd duizenden euro’s. Sommige zijn absurd duur ja, anderen kosten gewoon veel geld voor de vrijwilliger want de organisatie kan het niet bekostigen. Of je moet gewoon lekker zelf een ticket boeken en in je eentje aan de slag gaan.

Hoezo wat een reactie??

Denk je nou werkelijk dat dat bedrag incl. vlucht is ?? haha
Een vlucht kost al ongeveeer 800 euro dus dat weet ik wel zeker van niet !

Wederom, wat een reactie. De manier waarop je reageert dus, maar goed nevermind.

Dat bedrag is idd incl. vlucht. Vandaar de ‘slechts 500 euro’, snappie? En ik kom net terug van deze reis in Cambodja dus ik weet het wel zeker! :smiley: Zoals ik al eerder zei, de reis wordt gesubsidieerd door Xplore.

sander ik denk dat mrn gelijk heeft als je de site leest kun je vinden dat 75 % van de kosten gesubsidieerd word.

dus dat is echt iets goedkoops een vlucht kost al meer. ik kan alleen niet vinden of je na die tijd ook bv nog langer mag bliijven om nog te reizen.
mrn kun jij daar wat meer over vertellen. wat heb je zoal gedaan ?

Laten we er nu maar over ophouden en weer ontopic verder gaan :chin:

Dit is toch on topic?

Ik snap niet wat er verkeerd is aan mijn reactie. Misschien komt ie lullig over, mijn excuses dan , dat is zeker niet zo bedoelt.

Dat is dan inderdaad een goedkope mogelijkheid om vrijwilligerswerk te doen , ik had even op de hyvespagina gekeken daarvan en heb begrepen dat je hier ook niet zomaar aan deel mag nemen , je word echt uitgekozen toch? Ik las iets over een selectieprocedure in Frankrijk.

Anders zou ik dit heel graag doen.

gr Sander (nogmaals ik bedoelde het niet lullig)

Nou Xplore is de subsidie (vd overheid) en een organisatie of een groep (bv een vereniging) kan daarvoor een project aanvraag doen. Dus het hangt van de organisatie vanaf wat voor project je doet, hoe je reis eruit ziet etc.

Ik deed bv een project via Stichting En Route. Praktisch kwam het erop neer dat we 2 weken werk verrichten en de andere 2 weken bestonden uit reisdagen (we reisden via Bangkok) of een trip om wat meer vh land te zien. Zo zijn we 3 dagen naar Angkor Wat geweest en 4 dagen naar Sihanoukville (de kust).
Het meest bijzondere vd reis vond ik eigenlijk dat we echt de Cambodjaanse cultuur hebben ervaren, meer dan een gewone toerist. Tijdens het werk leefden we nl bij een Cambodjaanse familie. Maar dat is dus zoals het project was vormgegeven door Stichting En Route, bij een ander project kan dat weer heel anders zijn. Op www.xplore.nl staan vaak oproepen voor projecten (maar nu even niet want het is de vraag of Xplore in deze vorm blijft bestaan…) en anders ook op www.joho.nl

In principe gingen wij als groep heen en terug, maar ik weet wel van een paar dat ze verder gingen reizen (maar dat was wel meer een uitzondering). De enige voorwaarde van Xplore voor de subsidie is trouwens dat je (behalve dat je max 30 mag zijn) mensen vertelt over je project, het land en ontwikkelingswerk. Dit noemen ze draagvlak creëren, want op die manier wil de overheid ontwikkelingswerk onder jongeren promoten. Dus je geeft bv een presentatie op een school of een workshop etc. Je moet 150 anderen bereiken met jouw verhaal, maar op zich heb je dat zo gehaald.

Zo hebben wij a.s. vrijdag een Cambodja slotfeest met alle 4 de groepen, met o.a. workshop Cambodjaans koken, karaoke, presentaties en Cambodjaanse spulletjes te koop. Als iemand zin heeft om te komen? :wink:

iig komt het erop neer dat Xplore echt een uitkomst is voor jongeren om zo’n geweldige ervaring mee te maken voor weinig geld. Het is wel meer dan alleen een reis, je moet er wat voor doen (meer voorbereidingen, tijd in activiteiten steken en samenwerken met anderen), maar het is ook zeker de moeite waard. (Sorry voor het lange verhaal:p)

Bedankt voor je reactie! Het kwam eerder wat lullig over idd, maar geen probleem. Het kan soms via internet ook heel anders overkomen!

Nou selectieprocedure is een groot woord, het is meer dat je dan als groep voor het eerst samen op pad gaat. Je leert elkaar beter kennen, je gaat samenwerken en voorbereiden op het project. Maar in navolging van mijn vorige post hierboven, dit geldt dus alleen voor het project zoals Stichting En Route die heeft vormgegeven. Een ander project dat wordt gesponsord door Xplore kan er dus heel anders uit zien. Het enige wat overeenkomt is dat het vrijwilligerswerk is, dat het niet teveel kost en dat je draagvlakactiviteiten moet doen.
Stichting En Route zoekt jongeren die bereid zijn om tijd en energie te steken in de draagvlakactiviteiten en genoeg motivatie hebben voor het hele project. Voor de rest zijn er dus geen selectieprocedures ofzo!

Overigens is de subsidietermijn van 4 jaar nu beëindigt en gaat de overheid in januari een beslissing nemen over Xplore. Het is de vraag of zij in deze vorm geld willen blijven besteden aan ontwikkelingswerk. Als Xplore stopt, kunnen projecten zoals die van En Route niet meer bestaan. En dat zou echt zo zonde zijn! Zowel voor de jongeren uit Nederland als voor de projecten en ontwikkelingslanden. Wij hebben in een dorp gewerkt aan een afval en waterproject en an sich een hoop kunnen bereiken, maar er is nog zoveel werk wat gedaan moet worden. We werkten daar samen met een andere stichting en die kan de extra hulp goed gebruiken.

Ok wederom sorry voor het lange antwoord:p (net terug vd reis, ik ben er nog vol van!) Als Xplore blijft bestaan moet je zeker de website in de gaten houden. Of die van En Route; www.stichting-enroute.nl

vind het een goed project. jammer dat wij te oud zijn om hier aan mee te mogen doen.

Ohh, zo’n Cambodjaanse kookworkshop klinkt goed, vooral het eten ervan na de workshop :hihi:

Karin, je kunt via www.cambodia-dutch.org en volgens mij ook via Joho vrijwilligerswerk doen, zonder dat er naar leeftijd wordt gekeken. Kijk bv maar eens hier: http://www.cambodia-dutch.org/Picturesglassesdaychhuknl.html

Goed bericht voor Karin en voor anderen:

Je kunt vrijwilligerswerk doen, zo kort of zolang als je wilt bij de
New Futures Orphanage in Takeo.
Ik was daar in november 2008, en er zijn zo’n 30 kinderen in het
weeshuis. Ik heb in PP wat speelgoed voor ze gekocht, denk aan eenvoudige dingen zoals speelkaarten, knikkers of zo.
De kinderen vinden het leuk dat je er bent, een beetje aandacht doet al wonderen. Eventueel kun je overnachten met andere vrijwilligers in het
hoofdkantoor, en anders in een hotel. Het duurste hotel kost $ 5.
Avondeten kun je sowieso in het weeshuis, is hardstikke gezellig.

Contact via:
claireinkorea@hotmail.co.uk of [EMAIL=“khkobyc_cambodia@yahoo.co.uk”]khkobyc_cambodia@yahoo.co.uk
Telefoon van Neville: 012231910.

Hoi Karin,

bij PURE! for kids zijn wij altijd op zoek naar vrijwilligers voor 1 van onze projecten in Cambodja, leeftijd speelt geen rol! Zolang jij maar enthousiast bent, inspirerend en de kracht en energie bezit om ons te helpen!
Samen kunnen wij projecten in Cambodja een kans geven…

Kijk op mijn website: www.pureforkids.org

Bedankt!

groetjes, Nicoline

PURE! for kids zoekt enthousiaste vrijwilligers voor ons project op het platteland van Cambodja voor de periode augustus, september en oktober 2009. Heb jij zin in een uitdaging om nooit te vergeten en het ECHTE cambodja te leren kennen?

Kijk dan op: http://www.pureforkids.org