Een lang weekend kamperen in het vroege voorjaar

Een lang weekend kamperen in het vroege voorjaar.

Eindelijk kon ik weer gaan kamperen met andere alleen gaande kampeerders. Het was donderdag 8 maart dus nog vroeg in het voorjaar. Heerlijk met een grote groep er op uit. Nadat ik de fiets in de auto, en een slaapzak en dik dekbed in de caravan had gelegd lukte het me om de caravan achter de auto te koppelen. Gelukkig keek niemand (dacht ik) want het was de eerste keer. Ik had wel caravan ervaring wat het rijden betreft maar weinig met het aan en afkoppelen.

De zon scheen en de camping in Havelte was makkelijk te vinden. De helft van de groep was al aanwezig en er was er zelfs 1 met een tent, jawel een kampeerster. Het afkoppelen en alles wat er bij hoort verliep goed. Toen ik daar mee klaar was heb ik mijn stoel buiten gezet en al gauw kwam er iemand van de andere kampeerders met haar stoel bij mij zitten. Met een jack aan was het genieten in het zonnetje.

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/100_0637.jpg

Om 16.- uur was er buiten een happy hour die wel wat aan de vroege kant was maar zo konden we, ieder met ons eigen drankje, nog genieten van de laatste zonnestralen.

Het was de eerste keer dat ik met mijn sleurhut ging kamperen dus wilde ik even alleen genieten van mijn nieuw onderkomen. Maar dat ging niet door. Er kwamen alsmaar bewonderaars een kijkje nemen en dat bleef maar doorgaan tot in de late avonduren. De volgende ochtend weer hetzelfde. Maar…. het regende die vrijdag de hele dag en eindelijk had ik ‘s middags een paar uurtjes voor mezelf. De volgende dag scheen de zon en hebben we met z’n allen buiten koffie gedronken. ’s Middags zijn we met een groepje van 5 personen naar Giethoorn gefietst.

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/100_0638.jpg

Totaal 40 km en op de heenweg een flinke wind en veel zon. Moe maar voldaan waren we op tijd weer terug op de camping want het happy hour uurtje was alweer begonnen en daar doe ik graag aan mee. Om 19.- uur zaten we met z’n allen aan een heerlijk menu in een gezellig restaurant.

De volgende dag weer huiswaarts nadat we buiten in de zon koffie hadden gedronken. Het terrein was nog vrij nat van de regen die 2 dagen eerder was gevallen en de eigenaar wilde liever zelf de caravans van het terrein halen. Ook weer een belevenis op zich.

Ik heb genoten van een lang weekend kamperen in het vroege voorjaar.

Camping: Recreatiepark Hesselte in Havelte (Dr). Zie de advertentie op het subforum ‘campings in binnen en buitenland’

Kamperen Reisforum