Een dag over in Reykjavik

Hallo allemaal,

In februari verblijf ik 5 dagen in Reykjavik. Ik heb, buiten de highlights , nog een dag over, en misschien nog wat dagdelen.
Blue Lagoon, Golden Circle tour, walvissafari en Noorderlicht staan reeds op het programma.
Graag tips , het mag ook in Reykjavik zelf zijn, ik verken graag steden te voet. Aanbevolen restaurants zijn ook welkom!

Hans.

Een dagje of halve dag Reykjavik stad mag je niet missen! Is een leuke stad met genoeg restaurants, cafes en musea om je een dag te vermaken!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Hee Linda,

Dat had ik al begrepen, maar ik wil graag wat insider-tips. Wat is aan te raden en waarom ?

Op mijn dag in Reykjavik heb ik eigenlijk de hele dag door de stad gewandeld. Het is kleinschalig genoeg om alles lopend te doen. Sights die ik heb bezocht zijn: de kerk, de cathedraal, het huis vd geregering (ben de naam even kwijt), de observatory voor uitzicht over de stad, het oude centrum met de schattige huisjes, rondgelopen door de haven en het theater-opera gebouw bezocht. Kon ik wel een dag mee vullen!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Reykjavik is een leuk stadje een dagje rond te struinen. Een bezoekje aan de Harpa (concertgebouw) is absoluut de moeite waard. Van buiten mooi, maar van binnen nog mooier. Je kunt er koffie drinken, er zijn winkeltjes en volgens mij kun je er ook een rondleiding krijgen. De beroemde kerk is natuurlijk ook een must-see. Je kunt ook de toren beklimmen voor een mooi uitzicht over de stad. Veel plezier!

Nou Hans, ieder zijn smaak maar ik zou je dag zeker ergens anders besteden. Kleine, saaie stad. Niets wat je niet ergens anders kan zien, in tegenstelling tot de rest van IJsland.