Een Appartement In Antalya

Hallo allemaal,

Wie kan ons helpen. Wij (mijn vriend en ik) gaan vanaf april voor 7 maanden naar Turkije (we gaan daar werken). Nu zijn we op zoek naar een betaalbaar huisje of appartement in Antalya. Gemeubileerd mag ook. Waar kunnen we het beste zoeken.

Voor een goedkoop appartementje gaat je best bij een kleine turkse makelaar terplaatse kijken.Ben zelf makelaar maar ,maar wij verkopen alleen aan europeanen en europeanen verhuren hun woningen dan ook veel duurder omdat die graag toeristen hebben. Maar om er langer te wonen is een plaatselijk kantoortje het beste,dan kan je gemakkelijk iets van een turkse familie vinden en die zijn met veel minder huur tevreden.In Antalya kantoortjes zat.
Succes
franka

Beste Melek,

Zal er niet omheen draaien;ze verhuren niet graag een woning voor een bepaalde tijd aan een ned.vrouw die een turkse vriend heeft.

Weet dat het belachelijk klinkt maar zo is het.

De Turkse huurder wil zekerheid,vastigheid.

Heb in het verleden vele zaken in dit geval meegemaakt.

Het viel steeds negatief uit.

Als man alleen is het geen probleem,ben je echter een vrouw, dan wordt er al gauw argwanend naar gekeken.

Jullie forumbeheerder,

Hans.

Gaarne reacties op dit topic met ervaringen.

Beste Hans,
Ik heb hier vriendinnen zat die hier in Kusadasi een appartement of woning huren als vrouw alleen of zelfs met een turkse vriend. Als je de borg betaald heeft hier nog niemand problemen gehad. Zelf heb ik een paar jaar gehuurd als vrouw alleen,en ieder eigenaar was even vriendelijk. In het appartement waar ik nu woon ,huren bijna allemaal buitenlanders die hier seizoenarbeid verrichten en allemaal vrouwen alleen of met een turkse vriend.Maar het kan zijn dat Antalya nog wat anders tegenover buitenlanders kijkt dan hier in Kusadasi.Ik geef je maar een voorbeeld hier hebben we plaatselijk Turyap ,turks en die verhuren heel gemakkelijk aan buitenlanders zonder vragen te stellen.
Ben wel benieuwd of anderen slechte ervaringen met huren in Turkije hebben.
Maar dat sommige eigenaren moeilijk doen in echt turkse wijken,wat dan mischien wel ook het geval in Antalya kan zijn heb ik ook nog wel horen vertellen.Maar Turyap zal zeker ook wel in Antalya meerdere kantoren hebben. Heb reeds mensen in Marmaris bij Turyap gestuurd en die hadden ook onmiddelijk een appartement voor 6 maanden.
Ben benieuwd voor Antalya.
Groetjes
Franka