E-mailen in Mombassa

Kan iemand mij een indicatie geven van de kosten van e-mailen vanuit een hotel of een internetcafe in Mombassa en omgeving?
Met vrolijke groet,

Gerda

Van Mombasa weet ik het niet zeker maar in Nairobi was het ongeveer 60 eurocent per uur, en in veel internetcafé’s in Tanzania ook (tot maximaal een euro per uur). Wel was het relatief duur om een cd te branden bijvoorbeeld om foto’s te back-uppen; ongeveer 5 euro meestal. Wel goedkoper als je zelf al een lege cd meebrengt.

De internetverbinding was meestal best redelijk snel, chatten in MSN was goed mogelijk, en alle computers die ik tegenkwam hadden Windows XP. Als ik het vroeg, mocht ik ook apparatuur aansluiten zoals mijn externe harde schijf of mijn card reader (foto’s uitlezen).

Toen ik afgelopen april in Kenia was kostte internetten 1 shiling per minuut.
In Travellers hotel was het duurder.
Als je je laptop meeneemt kun je daar een modem kopen voor iets van 40 Euro.
Hoe dat precies werkt weet ik niet maar mischien kun je op de site van safaricom kijken: 2010 Safaricom PLC AGM Minutes.
Succes…:slywink:

Da’s inderdaad het gemiddelde tarief.
Een modem van Safaricom om te internetten kost inderdaad rond de € 40,00. Je zet er gewoon krediet op zoals op een SIM-kaart. Indien je KES 1000 laadt, ben je zeker voor enkele weken goed.

Greetz,
Trudi