Durban is geweldig!

Hallo,

Wij zijn momenteel bezig aan onze (2de) rondreis door Zuid-Afrika en doen de gekende klassiekers: Kruger, panorama, St Lucia,…
We hebben ook 48u doorgebracht in Durban en dat was tot nu toe de meest verrassende ontdekking van de reis. Hier op het forum lees ik ook vaak dat je Durban best kan overslaan, op het internet lees je hoe gevaarlijk het er is enz. Ik heb een totaal ander beeld gekregen van de stad: bruisend, energiek, hip, jong, …
Eerst een vooral verbleven we in een Airbnb cottage in de tuin van een jong gezin in Berea. Leuke mensen, leuke buurt! Zij raadden ons aan om naar Helen Josephstreet te gaan: leuke straat met bars en restaurants. Voor de eerste keer in Zuid-Afrika zaten we op een terras omringd met jonge hippe zwarte mensen en was de staff blank! Deze straat deed mij heel erg aan San Francisco denken, net zoals veel andere straten in eThekwini (de nieuwe naam van Durban, oefen alvast maar!)
De golden mile doet mij dan weer denken aan Florida: hoogbouw, palmbomen en een mooie dijk, prachtig strand

Als je verder downtown rijdt, ben je opeens in het hart van Afrika! Rond Warwick junction vind je 9 markten, een overweldigende chaos van mensen, kraampjes, minibusjes, lawaai, muziek en geuren. Ik kan mij inbeelden dat dit niet voor iedereen weggelegd is maar ik kan daar enorm van genieten! Ik was toch een beetje afgeschrikt om op eigen houtje hier door te lopen. Achteraf ontdekte ik dat je met deze organisatie een rondleiding kan krijgen. Als ik er nog eens kom, is dit het eerste wat ik wil doen.
http://www.marketsofwarwick.co.za/home/index.html
Je vindt in deze wijk ook geweldige murals van Faith-47

Hier vind je nog meer tips voor Durban Exciting Things to Do in Durban | Travelstart.co.za

Hopelijk vinden meer mensen de weg naar deze boeiende stad!

Kan ik alleen maar beamen. Ik persoonlijk vind Durban een geweldige stad. Ik breng er veel tijd door en vind de sfeer op de Golden Mile geweldig. En je kan er superlekker eten :slight_smile:

Gelukkig verschillen smaken nog steeds, wij vonden er weinig aan!
Moet er wel bijzeggen dat wij helemaal geen " stadsmensen ", maar
meer van authentiek houden, en dat is in Durban ver te zoeken!

In onze ogen waan je jezelf in een Franse kustplaats, en dat is nu net
wat wij niet zoeken op een reis door een ver land!

Veel planplezier

Smaken verschillen inderdaad Peter.
Ik begrijp wat je bedoelt wat betreft de Golden mile. Ben je ook naar bv de Victoria market en de omgeving van de moskee geweest? Dat is wat mij betreft dan weer heel authentiek. En het leuke aan Durban vind ik net dat je beide in 1 stad vindt.

En het leuke aan Zuid-Afrika is net dat je er ook alles vindt, stad én natuur, zodat iedereen er aan zijn trekken komt!
Groetjes uit de Drakensbergen
:slight_smile:

Ik ben ook helemaal geen stadsmens en vertoef het liefst in de bush. Maar Durban heeft iets authentieks. Op het eerste zicht is het waarschijnlijk een grote stad, maar als je wat dieper duikt vind je de charmes die Durban met zich meebrengt. En daarnaast, iedereen definieert authentiek anders. Wat is authentiek Zuid Afrikaans? De regenboognatie heeft nu eenmaal een grote variatie in cultuur en natuur.

En inderdaad, gelukkig maar dat smaken verschillen :wink: