Duitse begraafplaats

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar de broer van mijn oma. Hij is een duitse soldaat die in de 2e wereldoorlog in Oekraine is gesneuveld. Hij zou op een soldatenbegraafplaats in het westen van het land moeten liggen, vlak bij de grens van polen bij horyany en Potylicz. Ik vroeg me af of iemand weleens in dit gebied komt of meer afweet van deze begraafplaats? De begraafplaats zelf heet overigens Potelitsch.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!

alvast bedankt!

De begraafplaats ligt tussen Lviv en de poolse grens.
Hier vind je meer informatie

http://www.weltkriegsopfer.de/Information-Anzeige-Potelitsch_Friedhofdetails_0_11.html

Henk Drost

1 like

Hallo Henk,

Die informatie had ik inmiddels al gevonden, maar bedankt!
Ik vind het erg jammer dat ik, ondanks het feit dat ik alle papieren van hem nog heb, ik geen aanknopingspunten kan vinden of hij nog op de locatie ligt waar hij ooit, naar zeggen, is begraven.

heeft iemand nog ideeën?

Heb je de Duitse ambassade in Nederland al geprobeerd? Die weten misschien wel waar je moet zijn om meer informatie te krijgen. Er zijn ongetwijfeld meer Duitsers op zoek naar hun “voorouders” die in de 2de wereldoorlog zijn gesneuveld.

Dit artikel gaat over Duitsers die in Nederland zijn omgekomen maar wie weet kent die man ook wel een manier om te zoeken naar slachtoffers die over de grens liggen.