Duiken in Marsa Alam

Hi allemaal,

wij gaan over 3 weken voor een weekje naar Marsa Alam. Weten/kennen/bevelen aan goede duikscholen in Marsa Alam? Wij zijn redelijk onervaren, +/-15 duiken en zoeken een betrouwbare, maar bovenal relaxe duikschool.

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen?

groeten,
Daniel

Ik heb voor Marsa Alam gekozen voor Deep South Camp. Ervaren duikers konden kiezen tussen duiken met een gids of vrije duiken (op het huisrif), terwijl minder ervaren duikers goede begeiding kregen.

Bij deze een linkje naar mijn reisverslag van Marsa Alam mét onderwaterfoto’s.

Brayka Bay. Daar was ik erg over te spreken. Prima organisatie (duikcentrum Extra divers, zowel PADI als CMAS). Met een eigen huisrif waar je heel veel kunt zien. Ik ben er twee keer geweest. Je kunt kiezen voor bootduiken, voor halve dag trips met de auto naar prachtige stekken in de buurt, of zoals ik schreef: het fantastische huisrif. Ook daar heb ik roggen, schildpadden, barracuda’s en krokodilvissen gespot. De foto’s in bijgevoegde artikel dat ik heb geschreven over Egypte, zijn met de duikschool vanuit Brayka Bay genomen:

Hoi Daniël, een wat late reactie, maar mocht je in de toekomst terug willen naar Marsa Alam om te duiken dan zou ik zeker Coraya Divers adviseren. Mooie duikplekken, goede divemasters en relaxte sfeer. Op mijn youtube kanaal kun je filmpjes bekijken van de duikplekken waar wij via CD geweest zijn :slight_smile: