dringend raad gevraagd;-)Bangkok-Maleisie-ricjting Singapore(Singapore al bezocht) in 16 dagen? te doen?

Hallo! Ik zou graag in januari 16 dagen Van Bangkok naar Singapore reizen. Is deze route te doen of raden jullie andere dingen aan?
Ik vertrek en eindig in Singapore.mdat ik nog nooit in Thailand of Bangkok ben geweest had ik alvast Bangkok er graag bij genomen of zou ik dat laten vallen voor deze keer en gewoon naar meteen naar krabi of langkawi vliegen?
Ik wil graag een afwisselende reis(cultuur zon zee strand)Aan de westkust van Maleisie zou er minder regen vallen die periode?Anders was ik denk ik graag naar Borneo gevlogen maar daar is het echt regenseizoen en daar heb ik niet zo veel zin in.Ook wil ik prijs niet al te hoog maken door altijd vluchten te nemen(vluchten zijn goekdoop maar je moet altijd ook een rugzak van 20 kg bij betalen)

5 januari -6 januari 7 januari 8 januari= Bangkok + enkele ‘hoogtepunten in omgeving’= (8 januari nachttrein+bus naar krabi? Of vlucht nemen?)

9-10 januari= krabi

11-12-13-14 januari= ander eilandjes (maar welke?!)

**15-16 januari **=Langkawi (van krabi of die andere eilandjes met boot naar Langkawi? Of per vlucht?)

**17-18 januari **=penang 2 dagen(van langkawi naar Penang: per boot tegen de avond?)

**19 -20 januari=**kuala lumpur 2 dagen (van Penang naar Kuala Lumpur per bus 5 uur tegen de avond)

21 januari= terugvlucht avond singapore(heb ik dan al bezocht en is gewoon terugvlucht aar huis)

Ik hoor het graag van jullie!Ook als jullie ander routes voorstellen! cameron highlands is mij afgeraden?seven wells de moeite?