Over twee weken gaan mijn vriend en ik voor drie weken backpacken in Thailand. Nu hadden we nog een paar onduidelijkheden:
We willen met de bus of trein van bangkok naar chang mai. Wat kunnen we dan beter doen? Bus of Trein? Moeten we dan een kaartje vooraf regelen?
We willen op de river kwai overnachten op een drijvend hotel. Moet dit vooraf geboekt worden? en hoe komen we daar?
Als laatste hadden we een jungle tocht in Chiang Mai gezien van twee dagen. Heeft iemand hier ervaring mee? moet dit vooraf geboekt worden?
Verder nog andere tips wat betreft het backpacken?
De nachttrein is een comfortabele manier om van BKK naar Chieng Mai te komen, maar tickets voor de bedjes moeten vaak wel een of meerdere dagen vantevoren geboekt worden. Je kan uiteraard ook ervoor kiezen om overdag te reizen, dan zie je meer van het landschap.
Bussen (minibus) zijn niet echt oncomfortabel (wel goedkoop), maar ik reis liever per trein.
Ik heb in Chieng Mai een trekking gedaan, deze kun je gewoon de dag vantevoren boeken. Let goed op wat je boekt, bij sommige trekking zijn de groepen groot en wordt er nauwelijks gelopen, maar ligt het accent meer op olifant rijden en raften. Maar juist wanneer je iets verder loopt, zie je meer van de omgeving en ook gebieden die niet helemaal overspeld zijn door touristen. Ik vond de omgeving van Chieng Rai overigens mooier dan de omgeving van Chieng Mai.
Verder tips? Ik vind Ayuthaya heel leuk, maar dat heb ik volgens mij al heeeeeel gezegd op dit forum
Je kan vanaf het treinstation in Kanchanaburi naar een van de vele drijvende hotels lopen, dat is niet zo ver. Het busstation ligt echter wat verder weg, wanneer je dan naar de rivier wilt gaan, kun je het best een taxi/motortaxi nemen. Vooraf boeken is niet echt nodig, er zijn zoveel slaapplekken!
Houdt er wel rekening mee dat er ook drijvende disco’s zijn. Wanneer je een rustige nacht op prijs stelt, moet je zorgen dat je daar niet in de buurt zit.
Juli is niet een topmaand voor toerisme in Thailand, dus je hebt keuze van hotels-guesthouses genoeg, en als je flexibel bent in de keus van 1e-2e klasse van de nachttrein moet dat op de dag zelf ook wel kunnen.
Kachanaburi bereik je het makkelijkste met de bus, deze gaat het meest frequent vanaf Southern bus terminal (Sai Tai Mai), kost 100B (2E)en de reis duurt 3 uur.Er vertrekken er ook van de Northern bus terminal, maar minder vaak. Kaartjes koop je op het station zelf.
Je kunt ook met een minibus direct bijv. vanaf Khao San Road in BKK naar K., maar dat is een wat schimmige wereld, waar je maar moet zien wat je krijgt.
Algemene tip bij backpacken: Koop een gids, bijv. Lonely Planet, en zorg dat je voordat je een voertuig in- of uitstapt een bepaald plan hebt. Wat iets kost, staat in je gids. Mensen moeten voelen dat je weet wat je wilt.
Laikozz,
Van Bangkok naar Chiang Mai kan je heel relaxed doen met een “VIP bus”. Deze bussen kan je gewoon regelen vanuit Bangkok of bijna ieder andere stad. Deze bussen hebben vaak goede stoelen, genoeg beenruimte en rijden 's nachts zodat je kan slapen terwijl je reist.
Met de trein ben je iets langer onderweg, maar kan ook heel comfortabel zijn wanneer je een slaapkabine of 1e klas ticket hebt. Deze tickets kan je het beste een aantal dagen vantevoren boeken. Op een 2e of 3e klas houten stoel word de reis iets minder leuk.
Kijk ook eens bij de tickets van Airasia. Ze hebben hier vaak zeer goedkope stoelen.
De drijvende guesthouses in Kanchanaburi zijn er in overvloed…boeken dus niet nodig.
Voor de excursies in Chiang Mai kan ik je alleen als tip geven om veel rond te kijken naar verschillende aanbieders. Dan pik je de juiste tour er vanzelf uit.
Voor meer reisinformatie kan je ook even op mn site kijken… www.naarthailand.nl
Ik verblijf in Bangkok, ik wil graag de river Kwai en de Tijgertempel gaan bezoeken. Weet iemand hoelang dit rijden is vanaf Bangkok? Is het raadzaam om een taxi te nemen?
Hoi,
Hebben vorige week een paar nachten aan de River Kwai gelogeerd. We hebben (gezin van 4) overnacht in VN Guesthouse. Kamers met fan kosten 250 baht per nacht, kamers op het water tot 400 baht. Ik geloof dat je voor de airco (de afstandsbediening) een euro of zo extra moet betalen. Wij hebben in de kamers aan wal geslapen. Prima! Schoon en van noodzakelijke gemakken voorzien. Vanaf 7 uur 's-ochtends is het restaurant open. Super keuken! Aardig is dat de eigenaar een Nederlander is (alhoewel hij niet aanweizg was). Avondmarkt op 10 minuten lopen, de brug is op ongeveer 1 km afstand, kerkhof paar 100 meter, busstation ruim 5 minuten taxi, Tiger temple 40 km, Erawan watervallen 65 km. Taxi kan door guesthouse worden geregeld. Naar Erawan ben je als Farang meer geld kwijt aan entree dan aan de taxi (Thai rijbewijs meenemen als je het hebt! Loont zeker de moeite, dan betaal je Thai prijs, baht of 20 p.p.).
Reserveren is in drukkere tijd wel zinvol als je op het water wilt overnachten. Wij hadden met boeddhistisch lentefeest (heel Thailand lang weekend vrij) een dag van tevoren alleen nog plaatsje aan wal.
Vanaf Khaosan Road, Bangkok kun je goed een minivan nemen. Je wordt dan zeer comfortabel naar Kanchanaburi gereden voor max. 200 baht (Ik denk zelfs iets goedkoper, wij zijn zelf met de stadsbus vanuit Ratchaburi gekomen. Wel goedkoop, maar 2 tot 3 keer zo lang onderweg…).
Groet & succes,
Niels
Als je dat wilt dan kan dat. Vroeg op staan, lange(re) dag van maken. Erawan is uurtje rijden en kost je een uur of 3 op en neer naar niveau 7, Tiger Temple is helemaal afhankelijk van de rij wachtenden waar je in komt te staan. Ben er zelf niet geweest, maar is heel commercieel.
Groet,
Niels
Ja ik heb gehoord dat het heel commercieel is, maar ben toch benieuwd, dus ga maar even kijken. De watervallen lijken me ook heel erg mooi. We vertrekken morgen naar Thailand toe. Dus ik denk dat we het op een dag combineren.