Op 18-19 juni ben ik in Labuan Bajo. Ik zou graag een dagtour doen naar Rinca om komodovaranen te zien of een 2dagen/1nacht Tour naar Rinca en Komodo. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand een organisatie met een veilige boot? Ik hoor namelijk dat er veel slechte boten zijn die eigenlijk niet zeewaardig zijn. Ik reis alleen en wil graag een tour doen waarbij ik kan aansluiten bij anderen. Of als er iemand op dit forum is die ook in Labuan Bajo is op dit tijdstip en graag wat dragon spotting wil doen, misschien kunnen we samen gaan!
Peramatours schijnt de veiligste te zijn.
Wij gaan in augustus 5 dagen met deze organisatie vanaf Lombok naar Komodo en Rinca.
Kijk maar eens onder het onderwerp Hunting by camera, waar ik ook een soort gelijke vraag heb gesteld.
Daar staan een aantal reacties en ook een filmpje.
Groetjes Angelique
Updated - - -
Oeps,
Ik zie nu pas dat je al geweest bent als het goed is.
Als je geweest bent, hoe was jou ervaring?
Ik ben reeds enkele malen in Labuan Bajo geweest , duik steeds met diving diving , eigenares Marij is een Nederlandse en heeft een heel goed team opgebouwd daar .
Zij doen 3daagse duik snorkel trips en stoppen op Rinca voor een tour .
In Labuan Bajo zelf verblijf ik steeds bij Golo hilltop , 2 Nederlandse zussen die een fijn fijn resort hebben en sinds enkele jaren hebben ze ook een mooi zwembad gebouwd , met het mooiste zicht van heel Labuan .