Wie o wie kan mij meer over nieuw-zeeland vertellen?
hoe zijn de mensen? en wat voor cultuur is er? de prijs vergeleken met de euro, wat is echt een aanrader?
kortom wie kan me meer vertellen over die prachtige land?
groetjes, anne
Wie o wie kan mij meer over nieuw-zeeland vertellen?
hoe zijn de mensen? en wat voor cultuur is er? de prijs vergeleken met de euro, wat is echt een aanrader?
kortom wie kan me meer vertellen over die prachtige land?
groetjes, anne
Hallo Anne,
De mensen in Nieuw-Zeeland zijn in mijn ervaring heel erg gastvrij en een stuk vriendelijker dan in Nederland. Het leven is er minder gehaast en daardoor zijn de mensen ook een stuk minder gestresst.
De Nieuw-Zeelandse dollar is nu ongeveer €1,57 waard terwijl dit in het verleden veel hoger lag. Ik geloof dat de prijzen in verhouding wel overeenkomen met Nederland (iets wat €1 kost hier, is 1 NZD daar).
Wat zijn je plannen om te gaan doen?
Hallo,
Ik woon zelf in Nieuw Zeeland. Wat Miek ook schrijft de mensen zijn erg gastvrij en vriendelijk, het is zelf zo dat als je hier over straat loopt je begroet word.
De cultuur is gemixt dit omdat we veel mensen hier hebben wonen van verschillende culturen zoals Azie en Europa.
Verder heb je de Maori hier wat ook vrij belangrijk is en je kunt er veel over leren als je hier naar toe komt.
De prijzen zijn gelijk aan NL eigenlijk. Een brood is net zo duur in NL als hier. Wat is hier erg duur is dat is melk en kaas. Dit komt omdat dezelfde prijzen aan de NZlanders word gevraagd als dat het geexporteerd word. 1 liter melk kost hier ongeveer 1.30 euro.
Wat heb je zelf in gedachten wat je wilt zien en hoe lang heb je je de tijd?
Dan kan ik je ook meer tips geven over reizen en waar naar toe te gaan.
Hoi!
Ik ben ook van plan een reis te gaan maken door Nieuw-Zeeland, het enige nadeel is dat ik alleen vrij kan plannen vanaf eind juli en de maand augustus, dus in de winter.
Ik lees tegenstrijdige berichten over dit seizoen, de een zegt niet doen aangezien te koud, veel neerslag, etc. maar de ander zegt juist doen aangezien lekker rustig is en juist ook vele mooie zonnige en heldere dagen kan treffen in het winter seizoen.
Wat is wijsheid qua route? Ik ga rondreizen per huurauto.
Hoop dat je me wat tips kunt geven.
Alvast bedankt!
groetjes Wilma:dag:
Het noordereiland schijnt wat regenachter te zijn het zuid eiland schijnt koude te zijn maar wel veel zon. Ik zit momenteel in nieuw zeeland. Loop stage en ga in juni / juli rondreizen.
Ik ben momenteel in Nieuw-Zeeland, en het laagseizoen bevalt met uitstekend! Het is heel rustig in de hostels, en de meeste attracties zijn dat nu ook.
The Bay of Islands, helemaal in het noorden, wordt wel ‘the summerless north’ genoemd. Ik was er een paar weken geleden en had
Zuidelijker koelt het wel af, en zijn de bomen ook in herfstkleur (prachtig!), maar echt koud is het niet. Rond de 15 graden. Op het Zuidereiland is de afgelopen weken al wat sneeuw gevallen.
Het weer in NZ is nogal onvoorspelbaar, ze zeggen wel dat je vier seizoenen op één dag kunt beleven, en dat klopt wel. Het kan 's morgens hard regenen en waaien, en 's middags zonnig en warm zijn.
De koers is momenteel overigens 1 NZD = € 0,61 (niet € 1,57 zoals boven vermeld).
Als je naar the Bay of Islands gaat, sla dan Hokianga Harbour niet over, en maak een wandeling door Waipoua Forest. Ik vond de Twilight Encounter met Footprint geweldig. Je wandelt dan 's avonds met een Maori-gids door een eeuwenoud Kauribos.
Coromandel Peninsula, ook een aanrader, je kunt vanuit Whitianga mooie kayaktochten maken, en wandelingen. Ook noordelijker op het schiereiland kun je prachtige tochten maken. Vlakbij Coromandel Town vind je de Driving Creek Railway, een treintje dat door native forest de berg op rijdt. Bovenaan heb je schitterend uitzicht.
Ik kan nog wel even doorgaan, ik vind Nieuw-Zeeland echt geweldig… ![]()
Mijn verhalen en tips vind je op mijn website, Fem op reis
Kwa wisselkoers het is nu dat je voor 1 euro 1.65 NZD krijgt. De koers gaat op dit moment omhoog. Ik volg de wisselkoers heel nauw omdat wij in Nederland nog veel euro’s hebben staan en die uiteindelijk hier naar toe willen hebben, aangezien ik er woon.
Ik vind het hier nu wel koud we hebben net als in Nederland wind, regen en hagelstenen lol.
Ha Moira, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het vandaag ook wel koud heb ![]()
Maar goed, nog steeds niet zo koud als NL winter, vind ik. Jas aan en wandelen maar!
Nou mij niet gezien ik blijf graag nu binnen bij de kachel lol. Als ik niet meer hoef te werken ooit en genoeg geld heb dan ga ik lekker in de wintermaanden in Azie wonen en ben ik alleen nog maar hier in de warme maanden.
Haha
Hier in Taupo strakblauwe lucht, zonnetje, 15 graden. Stevig eind gewandeld, nu maar eens iets eten. Buiten, in de zon ![]()
Ja het is hier nu ook weer oke maar hebben wel wat regen gehad. Ik was naar school en ben nu weer terug.
@Fem, waar ben jij nu ik zelf zit in Wellingtoin.
Ik ben momenteel in Nelson, ga over een paar weken weer naar Wellington (geweldige stad!).
Is het in Wellington momenteel ook zulk prachtig weer?
Ja het is echt prachtig weer, wat heb jij hier gedaan in Wellington nog tips?
Te Papa, absoluut! Als ik weer in Wellington ben, wil ik ook naar de film gaan in The Embassy, dat schijnt een hele fraaie bioscoop te zijn.
Beste Anne,
Ik ben bezig om een informatie website op te zetten over Nieuw-Zeeland. Hier delen wij onze ervaringen en kan je allemaal tips vinden over Nieuw-Zeeland: www.nz-traveler.com
Groetjes, Tim