Doortrekcampings midden Frankrijk

Voor komende zomer loop ik met plannen om via frankrijk naar spanje te gaan. Nu ben ik daarvoor op zoek naar een niet al te dure camping in midden frankrijk met een leuke omgeving. Het verblijf zal ongeveer 1 tot 2 nachten duren. Die leuk omgeving is vooral voor het overbruggen van de dag tussen de twee nachten. Het hoeft geen verschikkelijk luxe camping te zijn maar een campingwinkeltje en fatsoenlijk sanitair is wel wenselijk vanwege het feit dat er met een tent gereist gaat worden.

Wie weet er een leuke camping of heeft eventueel tips?

Hoi,

Kijk hier eens: http://www.ville-marcon.fr/3campingf.html
De camping heet Camping du lac des Varennes en heeft geen eigen website. Ik kom zelf al jaren op deze camping en nog steeds met plezier.
Het is een middelgrote, eenvoudige (niet luxe), rustige camping vlak in de buurt van de grote steden LE MANS en TOURS. De camping is gesitueerd aan een groot meer waar in gezwommen en gevist kan worden.
De plaatsen zijn erg ruim, maar er is weinig afscheiding tussen de plaatsen. Aan de overkant van de camping is een gemeentelijk recreatieterrein, waar van alles te doen is voor jong en oud. Deze is gratis en zonder extra kosten toegankelijk voor campinggangers. De omgeving is landelijk en prachtig mooi (vooral 's ochtends vroeg). Er zijn veel kastelen, marktjes en andere voorzieningen vlak in de buurt. Daarbij komt dat de prijs voor een nacht erg laag is in verhouding tot de mogelijkheden. Een goedkope en goede camping met een leuke omgeving dus. Hier houdt iedereen het wel een week uit, laat staan een dagje (of twee).

Groeten,
Wouter v. Kuijk

Heel erg bedankt voor de reactie. Ik heb de site bekeken en het ziet er allemaal supermooi uit.

Ik weet niet of je de Route Soleil rijdt. Maar op de site: www.camping-frankrijk.nl/snelwegcampings.htm heb je een grote keus.

Groeten,
Leny