Dominicaanse Republiek

Als er nou 1 land is die mijn hart heeft gestolen is dit land het wel. 2x geweest in 2011 en 2012, het blijft me boeien. Net terug uit Turkije, en alhoewel je dus daar vrij kan rondlopen als alleenstaande vrouw en ook in avond, is het toch voor mij geen concurrent. De mensen, wie wat en waar je deze ook tegenkomt of spreekt in de DR, zijn aardig en vooral heel vrolijk, geen uitzonderingen. En ze hebben helemaal niets daar, de huizen waar ze in wonen noemen ze hier schuren ( en zouden hier allang plat gegooid zijn) werk is er nauwelijks, criminaliteit alom aanwezig : logisch gevolg met deze armoede) prostitutie en ook kinderen worden daarvoor ingezet! Maar juist daardoor zou ik graag weer terug gaan en willen helpen, daadwerkelijk helpen door er te kunnen werken. Want ook bij mij gaat de zon voor niets op en moet er geld binnen komen. Op dit moment staat het land ( het toeristische gedeelte zoals Puerto Plata/Sosua zeer slecht aangeschreven, en wat jammer is dat! Daar in de omgeving zijn leuke hotels. Voorzichtigheid geboden, ook in de "goede tijd"dat ik er was, maar toch! Op verzoek stuur ik graag nog wat informatie, ook aan degene die vrijwilligerswerk willen doen vanuit hier.

Hoi promesse,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Dominicaanse Republiek Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die er wonen.
Succ6 nog met je toekomstplannen,promesse !
groet,georgessiam.