Wie kan en wil mij duidelijke informatie geven over het volgende: Ik heb een vriendin In Kenia(Kisumu) Ze wil en ik ook dat ze naar Nederland komt.
Vraag 1 Is het lang werk om een visa in Narobi te verkrijgen om naar Nederland te komen voor 3 maanden.
Vraag 2 Moet ik dan een garant staan verklaring indienen?
Vraag 3 Als wij willen trouwen moet ik dan eerst via een formulier bij de gemeente aantonen dat het niet gaat om een schijnhuwelijk! ( check gaat viade IND denk).
Bij positieve beslissing kan ze dan redelijk snel naar Nederland komen (zonder inburgingscursus in Narobi?)
vraag 4 Is het moeilijk om een visa naar Kenia te krijgen>?
Antwoord vraag 1 Valt mee normaal 15 dagen na inleveren papieren ambasade Nairoby.
Antwoord vraag 2 Dat hoeft niet als ze genoeg geld heeft (of aan kan tonen dat ze 34Euro per dag heeft om te leven)
Antwoord vraag 3 Nee en tweede gedeelte :als ze in nederland wil wonen moet ze inburgering exame in Nairoby doen.
Antwoord vraag 4 Je hebt nog geen eens een visa nodig om naar Kenia te gaan,gewoon retour ticket nemen en op luchthaven
in Kenia krijg je visa voor 40Euro .
Een paar jaar geleden hebben wij een vriendin naar Nederland laten komen voor een bezoek van 4 weken
wij moesten toen voor een aantal zaken garantbstaan Oa terugkeer en medische kosten
Vooral met medische kosten moet je voorzichtig zijn,want dat kan in de papieren lopen als er geen goede verzekering is
onze vriendin had ons verzekerd dat die er was maar het bleek dat er max €500 vergoed wordt
bij een ziekenhuis opname is dat gauw op Op letten dus dat dat goed geregeld is
Hoi. Ik heb in dezelfde situatie gezeten. De eerste keer dat ik mijn vriend naar nl wilde laten komen is de aanvraag voor een visum voor 3 maanden 2 keer afgewezen. Het heeft voor ons een jaar geduurt voordat hij een visum kreeg. Je moet kunnen aantonen dat je echt een relatie hebt en kunnen aantonen dat de persoon ook weer terug gaat naar Kenia dus bijvoorbeeld een baan heeft of een huis op eigen naam. Ik heb wel elke keer een garantverklaring ingevuld omdat mijn vriend niet genoeg geld heeft. Het kan zijn dat als je vriendin de aanvraag bij de ambassade doet dat jij formulieren krijgt opgestuurd van de ind daar moet je zelfs namen van ouders en broers/zussen opgeven met geboortedatum enz.
Als je wilt trouwen in Nederland moet zij een ongehuwde verklaring in kenia regelen en daar moeten dan nog wat stempels op komen en ook een geboorte akte. Deze lever je in bij je gemeente. Die sturen het op naar de ind en dan nemen die binnen 3 maanden een besluit of je mag trouwen.
Mijn vriend is nu 3 Keer in Nederland geweest en het word wel makkelijker om een vakantie visum te krijgen maar niet om hem definitief naar Nederland te krijgen. Hij vind het erg moeilijk om nederlands te leren en haalt het examen op de ambassade steeds niet. Hij heeft nu net een cursus in Engeland gedaan en hopenlijk haalt bij het examen nu wel. Inmiddels hebben we een zoon gekregen en ook dat maakt het niet makkelijker om een verblijfsvergunning te krijgen.
Hoe makkelijker zij nederlands kan leren hoe eerder ze naar Nederland kan komen. Ook zijn er veel eisen waar jij aan moet voldoen dus laat je goed informeren bij de ind het is een lange en kostbare procedure.
Geeft niks hoor er zijn hier zelfs mensen die engelse berichten op dit Nederlandse forum plaatsen achter elkaar.
Die kunnen weer geen engels en nog nooit van google translate gehoord.