Divali

Dit jaar valt Divali op 26 oktober… Eind oktober worden we in Trichy verwacht voor een huwelijk van vrienden van ons.
We vragen ons echter af wat de gevolgen van divali zijn op het openbaar vervoer (zowel bus als trein)?
wat houdt die feestdag in (ik ken de achtergrond en heb reeds wat opgezocht op internet)? Zouden we extra vroeg naar India gaan om deze te kunnen meemaken of zouden we pas rond de datum van het huwelijk vertrekken (om nadien voor een week of 2 a 3 kerala en tamil nadu te ontdekken)?
We kunnen de dagen voor het huwelijk logeren bij de ouders van de bruidegom.
Is het meemaken van divali een echte ‘must’ of zouden we pas later aankomen voor het huwelijk??

Rond Diwali kan het een beetje drukker zijn op de treinen en bussen, maar gezien je naar het zuiden gaat, moet je je daar niet te druk over maken.

Diwali wordt niet echt uitbundig gevierd in het zuiden. Hier en daar wat vuurwerk en een feestje.

Bedankt voor je vlugge reactie…Indien dit niet echt super wordt gevierd lijkt het ons logischer dat we vliegen naar Tricky (waar het huwelijk doorgaat) enHe dan na enkele dagen (na het huwelijk) nog een week of 2 maximum 3 (kan ook langer-afhankelijk van hoe het ons bevalt nog enkele zaken bezoeken

Heb jij veel reiservaring in zuid india ??
Als je tips hebt voor cultuur/natuur zijn deze steeds welkom

Mahabalipuram leek ons wel leuk.
Tanjore en de omgeving van Trichy (waaronder de tempel van srerangam kunnen we vanuit Trichy bezoeken)
Madurai
Moest je moeten kiezen tussen Munnar,Kodaikanal of Ooty: welke stad zou je ons kunnen aanbevelen?
en zo uiteindelijk naar cochin,kottayam en allepey.

Ben je al in Hampi en Mysore geweest…dat lijkt mij ook wel leuk maar is een pak verder weg.

Wij waren helemaal niet van plan om naar india te gaan…we zitten normaal gezien dan in vietnam (wereldreis die we aan het maken zijnn…maar zullen dit skippen en doorvliegen naar india)

Trichy en omgeving moet je zeker doen, aangezien je daar toch bent voor de trouwpartij.
Mamallapuram is zeer zeker een aanrader. Leuk relaxed dorpje met heel wat mooie tempels. Vanuit Mamallapuram kan je ook Pondicherry makkelijk bereiken. Interessant stadje met z’n Franse invloeden.
Madurai op zich is een gewone doorsnee Indiase stad maar de Sree Meenakhsi tempel aldaar is echt wel een bezoek waard. Ook het Gandhi museum is de moeite.
Een keuze tussen Munnar, Kodaikanal en Ooty zou ik niet kunnen maken aangezien ik tot nu toe alleen nog maar in Ooty was. Ik vond Ooty wel mooi, je kan er leuke trekkings doen, maar ik denk dat het voor jullie makkelijker zou zijn om te kiezen voor Kodaikanal. Naar men zegt mooier dan Ooty en goed per bus bereikbaar vanuit Madurai.
Vanuit Kodaikanal kan je dan per bus verder naar Kumily (Periyar). Daar raad ik jullie de Jeep safari aan ipv de boottocht op het meer.
Dan kan je verder per bus naar Kottayam (niks te zien) en meteen verder per ferry (3 uur) naar Allepey.
Vanuit Allepey is het een korte busrit naar Cochin.

Mysore is ook een mooie stop. Te voet naar en op Chamundi hill, en het paleis in de stad is wondermooi. Zeker op zaterdag- en zondagavond als het verlicht wordt met duizenden lampjes.

Hampi is eigenlijk een must. Een beetje uit de richting maar ja, je kan dan misschien ook meteen Gokarna en/of Goa meepikken.

Ik zit die periode nog de eerste drie weken van november in Zuid India. Laat maar weten waar jullie zitten, kunnen we een Kingfisher delen ! :zon02:

thx,
deze ochtend ons visum aangevraagd…donderdag mogen we er om!! Dit ging veel sneller en vlotter en minder moeilijkheden dan voor China.