Hoi!
Ik ben nieuw op dit forum en hoop wat goede responses te krijgen op mijn plannen. Mijn plan is basically om de wereld mijn huis te maken. Ik heb inmiddels mijn baan opgezegd, wat geld apart gelegd en al mijn spullen verkocht
Mijn plan is om een backpack te vullen met wat kleren, een 1 persoons tentje en wat spullen ter survival, te liften naar Griekenland en daar een tijdje in een tentje te leven. Het liefst in een bos vlakbij een dorpje en een meerjte. Zou ik zo’n plek vinden in de zon dan zou ik daar zo een paar maanden blijven om elke dag minimaal een paar uur te mediteren en de spirituele geschriften door te nemen (voor jullie informatie het gaat me voornamelijk om de buddhistische uitgangspunten).
Mocht het seizoen omslaan naar lelijker weer in de winter is het mijn plan om richting India te trekken en daar een half jaar te blijven op een standaard toeristen visum. Het lijkt me dan ook gaaf om bijvoorbeeld langere tijd in India te blijven en tijdens de Moesson richting de Himalaya te trekken om daar verder te mediteren.
Ik kan me voorstellen dat als jullie dit lezen jullie je misschien afvragen waarom ik niet gewoon naar een zen klooster of iets dergelijks ga. Het gaat mij er om samen te zijn met de natuur en in maximale (bewegings) vrijheid te leven.Ik kan me voorstellen dat ik bijvoorbeeld een hele dag richting de zon zou willen lopen zonder na te denken waar ik eigenlijk heen ga. Tevens lijkt het me bijzonder fijn om op een hele simpele manier te kunnen leven gezien het feit dat ik nu een redelijk standaard Nederland papkindje ben. Ik heb altijd alle comfort vandien gehad, maar ik reaiseer me nu dat ook al zou ik alles hebben wat ik wil dan nog is het niet genoeg. Dus ik doe het allemaal weg en zoek het geluk in mezelf en daarbij lijkt het me heel leuk om iets over de wereld te leven wat betreft haar natuur en schoonheden. Kunnen leven van de vruchten die aan de bomen groeien lijkt me geweldig. Dus geen klooster voor mij.
Hoewel ik niet naar een klooster wil wil ik ook niet echt reizen. Vind ik een mooie plek dan zou ik daar zo een maand kunnen blijven zitten; ik hoef niet persee iets te zien. Het gaat mij er vooral om om van vrijheid te genieten, te mediteren, zonneschijn en in harmonie met de natuur te leven in alle simpelheid.
Nou ben ik ook vrij praktisch ingesteld dus zou ik van jullie graag horen wat ik aan de praktische kant allemaal zou kunnen verbeteren. Mijn praktische plaatje is als volgt:
Ik heb zo’n 6000 euro om te spenderen. Dat is niet veel voor een wereldreis, maar zou genoeg moeten zijn om een paar jaar te overleven op een ultra simpele manier. Alleen de primaire behoeften hoeven worden vervuld. Een hotel heb ik niet nodig, want ik heb een tent. Af en toe zal ik reizen door te liften. Mijn kleren zal ik handmatig wassen in een rivier. Wellicht draag ik geen broek en shirt, maar slechts een of twee kleden. Mijn backpack heeft allerhande spullen voor noodsituaties, voor het maken van vuurtjes en het daarmee koken, voor het navigeren, communicatie en de nodige persoonlijke documenten. Daarnaast zal ik ten alle tijden iets te lezen hebben bij me hebben en wellicht een mp3 speler met wat cd’s voor de afwisseling. Ik zal ook pen en papier bij me hebben om te schrijven. In alle gevallen zal ik geld besparen door voedsel te eten dat wordt aangeboden door mensen. Dat zal ik stimuleren door te praten met mensen over de filosofieeen die bekend zijn bij mij. Het is voor mij belangrijk dat alle mensen de liefde kunnen voelen die ik voel en mensen te inspireren dat ook naar andere mensen uit te dragen. Mocht ik daar geld mee kunnen verdienen of voedsel dan zal ik dat zeker niet mijden.
Ook van praktische aard is dat ik altijd mijn financieën in de gaten zal houden door regelmatig via het internet mijn saldo te checken. Zou ik onder de point of no return dreigen te raken dan reis ik terug naar Nederland en zou ik een tijdje bij vrienden of familie kunnen leven en eventueel weer een nieuwe balans kunnen vinden in mijn leven dmv een vast inkomen.
De bestemmingen in mijn geest zijn dus Griekenland, Turkije en India. Die landen trekken mij, omdat ze goedkoop zijn, naar mijn smaak gevuld zijn met mooie natuur en over het algemeen een zonnig klimaat hebben.
Mijn vragen aan jullie zijn:
Weten jullie nog meer landen die geschikt zouden zijn voor mijn doeleinden?
Hebben jullie nog op of aanmerkingen op mijn praktische verhaal?
Hebben jullie nog tips voor de vermelde landen of doeleinden?
Wat moet ik absoluut niet vergeten te regelen?
Hoe kan ik zo geodkoop mogelijk leven?
Hoe vermijd ik problemen en welke problemen kan ik verwachten?
Wat kunnen jullie me aanraden voor spullen te gebruiken en welke spullen kunnen jullie me afraden?
Hoe zorg ik dat ik onder deze omstandigheden mijn lichaam toch redelijk schoon en gezond hou?
Welk voedsel zouden jullie me aanraden te eten als het om gezond, goedkoop en vegetarisch gaat?
Waar kan ik praten met mensen die soort gelijke plannen hebben ondernomen om te kunnen leren van hun fouten?
Hoe kan ik langer dan een half jaar in India verblijven (het toeristen visum is namelijk maar voor 6 maanden)?
Ik dank jullie alvast voor elke reactie!!! Mijn excuses voor alle tiep en spel fouten; ik heb niet de moeite gedaan om er een heel mooi verhaal te maken ![]()
Groeten,
Lobo.