De Russen zijn aangekomen !

Moldaviërs, Russen, Oekraïners, meer dan 200, zijn al aangekomen om Kerstmis en Oud/Nieuwjaar in Roemenië te vieren, meer specifiek op Valea Prahovei.
Je gaat zeggen : “Hmmm, Kerstmis en Nieuwjaar zijn toch al voorbij ?!”. En mijn antwoord luidt : ja, voor de katholieken en orthodoxen.

De orthodoxe geloof kent 2 wijze : de oude (2 weken verschil tussen dezelfde feesten van de nieuwe orthodoxen geloof) en de nieuwe, die de meeste orthodoxen ook volgen en respecteren.

Awel, de russen die de oude orthodoxe rit volgen, zijn gekomen om te feesten ( de interval tussen Kerstmis en Oud/Nieuwjaar).
De hotels op Valea Prahovei lopen weer vol (goed voor de Roemeense economie !). De toeristen zijn verwelkomd met champagne.

Sinaia is een van de oorden die goed gekend is door de toeristen van Oost Europa. Op dit moment, de prijzen zijn “zacht”, de feestelijke sfeer hangt nog en de goede muziek blijft draaien.

Er zijn meer dan 1 500 toeristen verwacht, die Kerstmis op 7 Januari gaan vieren en de Oud/Nieuwjaar feest valt dit jaar op 14 Januari.
En…feesten maar !

PS. : de video is niet echt DE top, maar kijk gewoon uit nieuwsgierigheid !

http://www.travelmix.ro/au-venit-turistii-rusi/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+TravelMixChannel+%28Travel+Mix±+Televiziunea+N

Bron : travelmix.ro http://www.travelmix.ro/au-venit-turistii-rusi/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+TravelMixChannel+%28Travel+Mix±+Televiziunea+N

Aha, “oud” nieuwjaar! Wij hebben hier ook het Orthodoxe kerstfeest gevierd, nou ja, ‘gevierd’… Mijn moeder is naar de kerk gegaan. Voor de rest heb ik er niet zoveel mee en het merendeel van de Russen ook niet - Nieuwjaar blijft toch het leukste feestje!

Voor mij blijven alle feesten stuk per stuk, een grote pest ! Zelfs mijn verjaardag…ik heb verboden elke vorm van viering, bezoek, “whatever”! En nu zit ik gerust ! Oud/Nieuw gevierd tot 02 uur 2012 samen met mijn computer en mijn lieve WW; het was TOP !
En zo zal het blijven, voor de toekomst.
Steeds tot je dienst,
Sopirla>>>

Tja, het Orthodoxe kerstfeest wordt door velen niet als een écht feest beschouwd. De echte gelovige Russen vieren het wel, maar verder houdt het ook echt op. Ik vind feestjes leuk, altijd gezellig!

Het ligt niet aan de feesten maar aan mij. Het zal nooit meer terug goed zijn maar het interesseert me ook niet.
De geschenken interesseren me ook niet. Als ik met rust gelaten word met mijn boeken, computer (surfen), dan ben ik tevreden.
Zie je…ik wil in mijn “hol” ongestoord verder leven en niemand heeft geen last van mij. Voor me is dit manier heel tof om zo verder te leven.
Maar ik ben toch blij voor je dat je goed geamuseerd hebt !
Steeds tot je dienst,
Sopirla>>>